Konsultacja

Poznaj możliwości Platformy HubSpot

Jesteśmy autoryzowanym Partnerem HubSpot w Polsce. Pomożemy Ci wyborze i zakupie HubSpot.

Sprawdź dlaczego 143k+ firm wybrało HubSpot i dowiedz się:

  • jak HubSpot pomoże Ci pozyskiwać więcej leadów i klientów
  • jakie huby wybrać, aby rozwijać i skalować firmę jeszcze lepiej
  • jak zintegrować i zautomatyzować procesy w Twojej firmie,
  • jak zredukować liczbę narzędzi, z których korzystasz
  • jak HubSpot wspiera strategię Inbound oraz Account Based Marketingu
Dlaczego warto wybrać HubSpot

Rozwiązania HubSpot

Co to jest HubSpot →
Marketing Hub
Platforma Marketing Automation
Poznaj Marketing Hub →
Sales Hub
CRM i automatyzacja sprzedaży
Poznaj Sales Hub →
Service Hub
Narzędzia dla Customer Service
Poznaj Service Hub →
Operations Hub
Centrum operacyjne firmy
Odkryj Operations Hub →

Uruchom HubSpot z Brandrocket!

Jesteśmy autoryzowanym Partnerem HubSpot w Polsce, który solidnie wdroży HubSpot w Twojej firmie i przeszkoli Twoje zespoły, tak aby sprawnie korzystały z Hubspot w codziennej pracy.


Nasze usługi obejmują:

  • Onboarding Marketing i Sales Hub
  • Wdrożenia całej Platformy HubSpot i pojedynczych hubów
  • Praktycznie szkolenia i warsztaty
  • Audyty portalu HubSpot
  • Integracje z zewnętrznymi systemami
Nie mam jeszcze HubSpot
Mam HubSpot

HubSpot Onboarding

Pomożemy Ci zacząć korzystać z HubSpot w Twojej firmie
Marketing Hub
Uruchom automatyzację w firmie
Poznaj proces i ofertę
Sales Hub
Uruchom CRM w swojej firmie
Sprawdź ofertę Onboarding
Konsultacje i szkolenia
Rozwiązania, praktyczna, wiedza i know-how
Sprawdź ofertę
Audyt HubSpot
Uporządkuj i wykorzystaj HubSpot na MAXA
Zamów Audyt
baner-strWWW
fala1-May-25-2021-04-55-22-43-PM

Co to jest CRM?

... i jak to się ma do rozwoju Twojej firmy?

Co to jest CRM?

CRM oznacza zarządzanie relacjami z klientami. Jak sama nazwa wskazuje, oprogramowanie CRM to system do zarządzania relacjami z klientami. W przypadku większości firm ich najcenniejszym i najważniejszym zasobem są klienci.

Kiedyś, w wielu firmach dane i informacje dotyczące tych klientów - kim są i jak wchodzili w interakcję z Twoją firmą - są rozproszone w wielu różnych miejscach. Mózg dyrektora generalnego, skrzynka odbiorcza przedstawiciela handlowego, stos faktur księgowego. Wraz z rozwojem firmy szybko staje się konieczne posiadanie jednego centralnego miejsca, w którym znajdują się wszystkie te informacje.

what

Kim są nasi klienci? Jak się z nimi kontaktujemy? Jak wchodzą w interakcję z naszymi treściami? Jak wygląda nasza lista nowych transakcji? Przy rozproszeniu tych danych i bez dostępu do szybkich odpowiedzi, twoje zespoły marketingu, sprzedaży i obsługi klienta będą działały wolnej i mniej skutecznie, a twoi potencjalni i obecni klienci będą odczuwać niezadowolenie, gdy członkowie różnych działów nie będą “na tej samej stronie”.

Z perspektywy Twojego klienta, ona chce bezproblemowo się komunikować, a nie być “przepychanym” z jednego do drugiego działu czy od jednej do drugiej osoby. Aby to miało miejsce, osoby z Twoich zespołów potrzebują kontekstu dotyczącego potrzeb, pragnień i aktualnego stanu każdego klienta, aby mogli kontynuować rozmowę od miejsca, w którym została przerwana.

To są problemy, które mają rozwiązać systemy CRM. Dzięki jednemu centralnemu miejscu, w którym możesz uporządkować wszystkie szczegóły dotyczące potencjalnych i obecnych klientów firmy, każda z przypisanych z osób w Twoich zespole może łatwo uzyskać wgląd w status relacji, komunikacji i działań marketingowych oraz przebiegu transakcji z poszczególnymi klientami.

Kto powinien używać CRM?

Jakie firmy korzystają z CRM? Krótka odpowiedź jest taka, że każda firma, która chce budować i utrzymywać relacje ze swoimi klientami, może skorzystać z systemu CRM. 

A bardziej szczegółowo, istnieją dwie grupy firm, które często dostrzegają największe korzyści:

  • Firmy B2B, które zazwyczaj muszą śledzić postęp potencjalnych klientów i klientów w długich cyklach sprzedaży i ścieżkach zakupowych (np. firma programistyczna, firma technologiczna, firma rekrutacyjna)
  • Firmy B2C, sprzedające usługi “szyte na miarę” / dedykowane (np. firma budowlana, firma zajmująca się kształtowaniem krajobrazu)
who

Mimo to istnieje wiele firm, które nie pasują do powyższych dwóch profili, ale nadal widzą wartość w korzystaniu z systemu CRM. Innym sposobem rozważenia, czy system CRM może pomóc Twojej firmie, jest zastanowienie się nad wyzwaniami, które systemy CRM mają rozwiązać. Aby to zrobić, warto odpowiedzieć sobie na poniższe pytania:

  • Czy potrzebuję centralnej listy informacji o swoich potencjalnych i obecnych klientach?
  • Czy te informacje znajdują się w kilku różnych miejscach?
  • Czy Twoi klienci regularnie wchodzą w interakcje z wieloma osobami w Twoim zespole?
  • W jaki sposób wszyscy mogą śledzić, gdzie została przerwana rozmowa z jednym klientem?
  • Czy potrzebujesz sposobu, aby lepiej zrozumieć produktywność swojego zespołu sprzedaży?
  • Czy Twój zespół sprzedaży ma uporządkowany proces, według którego postępuje?

Jeśli odpowiedziałeś twierdząco na jedno lub więcej z powyższych pytań, prawdopodobnie Twoja firma może skorzystać na wdrożeniu systemu CRM.

Kiedy jest właściwy czas na wdrożenie CRM?

Jeśli zdecydowałeś, że system CRM jest prawdopodobnie w planach rozwoju Twojej firmy, następne logiczne pytanie brzmi: Kiedy?

Wiele początkujących (chociaż nie tylko) firm przechowuje potencjalnych klientów w narzędziu do poczty e-mail, a listę klientów i dane sprzedażowe w arkuszu kalkulacyjnym. To działa dobrze przez jakiś czas, ale w pewnym momencie zaczyna się “psuć”.

  • Trudno jest zarządzać danymi w „płaskiej” i “ręcznie łączonej” strukturze, takiej jak arkusz kalkulacyjny, zwłaszcza w miarę ich rozwoju oraz dodatkowych kanałów i cyfrowych punktów styku klienta z Twoją firmą
when
  • Przeskakiwanie między różnymi miejscami staje się uciążliwe i spowalnia zespół (np. zaloguj się do narzędzia poczty e-mail, aby znaleźć adresy e-mail kontaktów, do narzędzia księgowego, aby zobaczyć przychody, z którymi są powiązane, arkusz kalkulacyjny, aby dowiedzieć się to zebrać statusy transakcji i móc je raportować, itp.)
  • Odejście pracownika często skutkuje utratą danych (np. odejście przedstawiciela handlowego, rezygnacja z wszystkich umów, nad którymi pracował, nie pozostawiając możliwości zakończenia pracy od miejsca, w którym skończył)

Krótko mówiąc, odpowiedź dla większości firm jest dość prosta. Chociaż możesz sobie poradzić przez jakiś czas bez systemu CRM, jego przyjęcie wcześniej (a nawet na samym starcie) jest często lepszym rozwiązaniem niż czekanie, aż poczujesz ból szukania rozwiązań ‘ad hoc’, migracji danych, ustawiania procesu, ponieważ Twoja firma już dawno wyrosła z arkusza excel.

Ale ile kosztuje CRM?

Zakres cen CRM (podobniej jak funkcjonalności) jest różny - nie ma jednej odpowiedzi dla wszystkich. Kilka ważnych rzeczy, o których należy pamiętać, szukając systemu CRM dla swojej firmy:

  • Wiele CRM pobiera opłaty za użytkownika. Innymi słowy, jeden użytkownik kosztowałby 50 USD, dwóch użytkowników 100 USD i tak dalej.
  • Niektóre CRM pobierają opłaty za dodatkowe dane. Może to przybrać kilka różnych form. Niektóre CRM pobierają opłaty za każdy rekord (kontakt): płacisz za każdy dodatkowy zestaw 1000 (lub 10 000 itd.) osób w Twojej bazie danych.
  • Inni pobierają opłaty za przechowywanie danych pod względem rozmiaru. Na przykład możesz bezpłatnie przechowywać do 5 gigabajtów danych, a następnie płacić za każdy dodatkowy gigabajt.
  • Jeszcze inni pobierają opłaty za funkcjonalność. Płać 50 $ / użytkownika / miesiąc za zarządzanie kontaktami, firmą i transakcjami; zapłać dodatkowe 50 USD za produkt „Enterprise”, który obejmuje ocenianie potencjalnych klientów i raportowanie.

Chociaż czynniki związane z wyceną CRM mogą być złożone, dobrą wiadomością jest to, że bariery związane z wdrożeniem CRM są mniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. W dużej mierze powodem, dla którego polecamy oprogramowanie HubSpot CRM, które do 1 000 000 kontaktów jest w 100% darmowe, jest to, że nie musisz „wiązać się” długoterminową umową z opłatami za licencję (lub miesięcznym abonamentem), tylko po to, aby dowiedzieć się, czy potrzebujesz CRM. Możesz wypróbować HubSpot CRM z kilkoma przedstawicielami, zanim zaczniesz przenosić i przyzwyczajać cały swój zespół do nowego systemu.

Ewolucja CRM

Jakie siły napędowe definiują przyszłość CRM? Cóż, to zależy od tego, kogo zapytasz. Większość ekspertów zgadza się, że firmy w naturalny sposób będą skłaniać się ku systemom CRM, które faktycznie napędzającym wyniki biznesowe. Przez lata widzieliśmy i słyszeliśmy od naszych klientów, z których wielu boryka się z tymi samymi wyzwaniami związanymi z ich systemami CRM:

  • Większość systemów CRM jest skomplikowana, a ich prawidłowe używanie wymaga dużo ręcznej pracy zespołu sprzedażowego (który zazwyczaj nie widzi w zamian takiej samej wartości).
  • Większość systemów CRM to puste bazy danych, które nie mają żadnego wglądu w to, co robią klienci w Twojej witrynie, w mediach społecznościowych oraz w wielu różnych miejscach i sposobach interakcji klientów z Twoją firmą.
evolution

Mając to na uwadze, oraz sami korzystając wcześniej z kilku różnych CRM, w 2018 roku postanowiliśmy “przesiąść się” na HubSpot CRM (wraz z dodatkowymi funkcjami marketingowymi i sprzedażowymi). HubSpot CRM zaprojektowany jest do bezproblemowej współpracy z HubSpot Marketing Hubem oraz HubSpot Sales Hubem. Co go natomiast wyróżnia na rynku to fakt, że sam HubSpot CRM 100% za darmo. Bez ograniczeń ilości użytkowników, bez limitów przechowywania danych, bez ograniczeń czasowych.

Jak CRM wpływa na wzrost firmy?

W raporcie Gartner możemy przeczytać, że „CRM jest w centrum inicjatyw cyfrowych w firmach. Jest to jeden z obszarów technologii, który otrzyma finansowanie, ponieważ biznes cyfrowy ma kluczowe znaczenie dla firm, aby pozostać konkurencyjnymi. ”Dlaczego? Jedno słowo: wzrost.

Po prostu firmy rozwijają się szybciej niż kiedykolwiek. Od lat firmy mają możliwość korzystania z mnóstwa nowych możliwości dotarcia do potencjalnych klientów i nawiązania z nimi kontaktu - od nowych kanałów społecznościowych po rozwój marketingu video.

Chociaż rozwój zapewnia ogromne korzyści firmom różnej wielkości, te dodatkowe punkty styku utrudniają skuteczne śledzenie i monitorowanie interakcji, w jakie wchodzą potencjalni klienci z Twoją firmą.

growth

Gdy firmy wchodzą w fazę wzrostu, a klienci czerpią większość swojej wiedzy o produktach i usługach w internecie, zdarza się, że cenne potencjalne szanse sprzedaży zbyt łatwo przechodzą przez “szczeliny” niepołączonych procesów. Nie dlatego, że marketing nie wykonuje swojej pracy lub sprzedaż nie domyka transakcji, ale dlatego, że oba zespoły są przeciążone informacjami (w dodatku często rozproszonymi).

Bez systemu CRM, wraz z rozwojem Twojej firmy, Twoi pracownicy ds. marketingu i sprzedaży będą spędzać coraz więcej czasu na przeszukiwaniu wiadomości e-mail i próbach łączenia się ze współpracownikami w celu uzyskania najnowszych, dokładnych informacji o statusie potencjalnych klientów. Może to prowadzić do opuszczonych lub podwójnie zarezerwowanych spotkań lub niepowodzenia w realizacji ważnych zadań związanych z lead nurturingiem.

Co więcej, każdy przedstawiciel handlowy w Twoim zespole może polegać na innym procesie sprzedaży. W tym scenariuszu komunikacja z potencjalnymi klientami nie będzie spójna lub, co gorsza, potencjalni klienci będą musieli nawet powtarzać te same informacje za każdym razem, gdy łączą się z innym przedstawicielem z Twojej firmy. 

Potencjalni klienci mogą wchodzić w interakcję z Twoją marką w kanałach mediów społecznościowych, ale ponieważ marketing często nie wie skąd pochodzi potencjalna sprzedaż, marketerzy dostarczają informacje niezsynchronizowane z potrzebami lub wymaganiami potencjalnego klienta.

Systemy CRM, takie jak HubSpot CRM, rozwiązują wiele wyzwań związanych z rozwojem. CRM skutecznie organizują informacje o kontaktach, firmie i szansach sprzedaży, a także śledzi każdą interakcję, która ma miejsce za pośrednictwem wielu kanałów komunikacji z klientami, w tym w Twojej witrynie internetowej, poczcie e-mail, rozmowach telefonicznych, mediów społecznościowych, czatach.

Dla zespołów marketingu i sprzedaży ważniejsze niż kiedykolwiek jest funkcjonowanie jako spójna jednostka, a systemy nowoczesny system CRM jest idealnym rozwiązaniem, które pomoże skalować organizacje w osiągnięciu tego celu.

Co być może najważniejsze, nowoczesne rozwiązania CRM wspierają złożone przepływy pracy szybko rozwijających się zespołów sprzedażowych. Systemy CRM utrzymują Twój zespół w realizacji zadań, dążeniu do określonych celów i synchronizacji, ułatwiając bardziej efektywne wykorzystanie czasu i eliminując wiele uciążliwych oraz powtarzalnych zadań, które zabierają czas bez dodawania wartości (takich jak przeszukiwanie archiwów poczty e-mail w celu znalezienia najnowszej komunikacji z potencjalnym klientem lub sprawdzenie, który przedstawiciel handlowy jako ostatni kontaktował się z kluczowym potencjalnym klientem w celu uzyskania informacji potrzebnych do sfinalizowania transakcji).

cta ogólne-baner
wybór CRM

Potrzebujesz konsultacji odnośnie wyboru
i wdrożenia oprogramowania CRM?