Demo HubSpot
Growth Drive Design
ABM

Growth-Driven Design 

Nowoczesne podejście do budowy stron internetowych

Tradycyjne projektowanie stron internetowych jest pełne wad. Firmy zaś poszukują obecnie inteligentnego sposobu na osiągnięcie optymalnych wyników, jednocześnie zmniejszając ryzyko i frustrację związaną z projektowaniem zupełnie nowej witryny internetowej. W odpowiedzi na te oczekiwania pojawia się Growth-Driven Design (GDD), czyli projekt oparty na rozwoju. GDD to progresywne podejście do projektowania, tworzenia i optymalizacji witryn internetowych. W poniższym artykule znajdziesz kompleksowe źródło wszystkich przydatnych informacji, związanych z GDD, których będziesz potrzebować.

Chcąc stworzyć profesjonalną witrynę internetową, która będzie nie tylko Twoją wizytówką, ale będzie również spełniać wszystkie oczekiwania Twoich odbiorców, wiesz, że nie możesz sobie pozwolić na przeciąganie w nieskończoność terminu jej uruchomienia, ani na żadne problemy techniczne. GDD to opcja, która zapewnia znacznie lepsze wyniki we wdrożeniu witryny, ale przy jednoczesnym założeniu, że Twoja witryna nigdy nie jest ukończona. Zamiast tego ulepszana jest z miesiąca na miesiąc, stanowiąc jeden długi projekt, gdzie w trakcie użytkownik może już z niej korzystać, a tym samym przynosić Tobie pierwsze wyniki.

GDD a tradycyjne projektowanie stron internetowych

Czym się wyróżnia?

Zarówno ci, którzy nie chcą odejść od tradycyjnego projektowania stron internetowych, jak i ci, którzy korzystają z modeli GDD, powiedzą, że to właśnie ich droga jest właściwa. Różnica polega jednak na tym, że GDD ma dane, wyniki i statystyki, które potwierdzają, że jest to mądrzejsze podejście.

Tradycyjne projektowanie stron internetowych polega na tworzeniu jednego projektu na przestrzeni kilku miesięcy. Musisz poświęcić dużo czasu na jego wdrożenie, a następnie cały zespół musi upewnić się, że witryna może rozpocząć działanie w dniu, na który zaplanowałeś jej start.

Dlaczego stanowi to problem? Bo stawiasz wszystko na jedną kartę. Ci, którzy używają tradycyjnego projektowania stron internetowych, ufają, że witryna jest kompletna i musi być poprawna od momentu jej uruchomienia.

W następnej kolejności jest ona poddana krytyce pozostałej części odbiorców, a wszelkie błędy, nowe funkcje i ulepszenia muszą poczekać, dopóki miesiące lub lata później firma zauważy, że konkurencja się rozwinęła i nadszedł czas na kolejne, kompletne przeprojektowanie witryny. Koło się zamyka, gdy znowu za jakiś czas powrócą te same problemy.

Musisz więc przemyśleć m.in. koszty początkowe, jakie jest dopuszczalne przekroczenie budżetu, terminy i jaki chcesz osiągnąć wynik finansowy. Twoja witryna jest Twoim największym zasobem marketingowym, więc musi być dobra. Badania pokazują, że tylko 42% firm wprowadza znaczące ulepszenia w swojej witrynie raz w roku lub rzadziej - jest to niepokojące.

GDD jest podejściem bardziej metodycznym. Chociaż tradycyjne projektowanie stron internetowych jest „szybsze” na papierze, statystyki dowodzą, że klienci szybciej dostrzegają efekty dzięki GDD. Na przykład udowodniono, że uruchomienie witryny Launch Pad, która jest zoptymalizowana na podstawie rzeczywistych danych, zajmuje średnio 60 dni od pierwszego spotkania z inwestorem, a w przypadku tradycyjnej witryny internetowej do 108 dni.

Co sprawia, że tradycyjne uruchamianie jest wolniejsze niż GDD? Po prostu potrzebujesz mniej stron, aby zacząć działać z witryną GDD Launch Pad, a Twoja nowa witryna mając mniejszy rozmiar działa szybciej. Następnie z miesiąca na miesiąc kontynuujesz dodawanie ulepszeń, w myśl zasady, że witryna nigdy nie jest ukończona.

Kolejnym krokiem jest zbieranie danych, rejestrowanie miejsc, w których ludzie utknęli podczas przeglądania Twojej witryny, a następnie ich analiza i wprowadzanie dalszych zmian i ulepszeń.

Dzięki GDD nowa witryna działa szybciej, ale nigdy nie jest w pełni gotowa i zawsze jest optymalizowana. Nie ma też potrzeby zmieniać całkowicie całą stronę i zaczynać ją od nowa co kilka lat, bo zmieniły się aktualne trendy. Dzięki projektowi opartemu na GDD, to rzeczywiste dane zebrane od użytkowników z ostatnich kilku tygodni, decydują o tym, jakie zmiany wprowadzić, co zostawić i co faktycznie lubią użytkownicy w dzisiejszych czasach.

1

Zasady GDD

STRATEGIA: 10-14 DNI

Na pierwszym etapie stawiasz sobie cele. Starasz się zrozumieć zachowania użytkowników, rozwiązujesz wszelkie napotkane problemy projektowe, a także łączysz się z klientami.

LAUNCH PAD: 60-90 DNI

Następnie witryna Launch Pad koncentruje się na priorytetowych ulepszeniach, które wprowadziłeś, aby móc uruchomić witrynę wcześniej i szybciej uzyskać wyniki.

CIĄGŁE DOSKONALENIE: 14 LUB 30 DNIOWE SPRINTY

Wreszcie, w miarę jak firma stale się rozwija, optymalizacje oparte na danych prowadzą do uzyskania witryny o najwyższej wydajności.

2

GDD wskazuje elementy, którym należy nadać priorytet, aby mieć pewność, że w dniu uruchomienia strony to właśnie one będą dostępne jako pierwsze. Tak więc, zamiast poświęcać ogrom czasu na wprowadzenie wszystkich funkcjonalności, co może przekroczyć pierwotnie zakładany budżet, GDD najpierw udoskonala elementy priorytetowe, a następnie z czasem zajmuje się wszystkim innym. Wszystko zgodnie z wcześniej wspomnianą ideą myślenia, że „Twoja witryna nigdy nie jest skończona”.

Taka strategia jest obecnie standardem w projektowaniu stron internetowych i przynosi największe korzyści. Łatwo więc zrozumieć, dlaczego ta rewolucyjna metoda zyskuje na popularności.

GDD - Plusy:

Korzystanie z GDD to sposób na osiągnięcie optymalnych wyników, ponieważ postęp prac opiera się na korzystaniu z rzeczywistych danych, a to z kolei przynosi wiele korzyści.

Stosując Agile, czyli tzw. metodykę zwinną, strona internetowa wykorzystująca metodologię GDD nigdy nie traci na aktualności. Jesteś w stanie nadążyć za szybko zmieniającymi się preferencjami konsumentów i klientów, jednocześnie optymalizując swoją witrynę pod kątem potrzeb kupujących.

  • Możesz wprowadzić zupełnie nowy projekt w znacznie krótszym czasie przy znacznie niższych kosztach. Uważa się, że witryna GDD może działać o 50% szybciej, a także być o 50% tańsza w porównaniu do tradycyjnego projektowania witryn internetowych. Biorąc pod uwagę ilość pracy, a także napięte terminy, które często są pomijane, łatwo zrozumieć, dlaczego koszty się kumulują.
  • Masz możliwość mierzenia, uczenia się i optymalizacji swojej witryny internetowej w oparciu o rzeczywiste dane. Nie ma zgadywania w porównaniu z tradycyjnym sposobem, który ma nieprzewidywalne rezultaty i jest w dużej mierze oparty na opiniach.
  • Dzięki GDD masz pełną władzę w zakresie zmiany i ulepszania strony internetowej. To nie tylko przypadkowa zmiana koloru przycisku CTA. Wszystko polega na tym, że analizujesz dane użytkowników w sposób anonimowy i ciągły. Możesz zobaczyć, gdzie użytkownicy utknęli lub zebrać ich różne opinie, a co miesiąc wszystkie otrzymane dane umożliwią ci zgłaszanie poprawek do projektu. Tak więc, gdy zmienia się zachowanie użytkowników, zmienia się również Twoja witryna.
  • To oszczędność pieniędzy. Pomyśl o tym w ten sposób, przy tradycyjnym projektowaniu stron internetowych musisz wrzucić cały budżet do jednej puli, aby faktycznie zacząć pracę, a następnie dodać do niej jeszcze trochę pieniędzy, aby spróbować wyrobić się w terminach. W przypadku GDD nie ma takiej sytuacji, ponieważ nie zakładasz z góry żadnych dużych inwestycji, koszt jest rozłożony na miesiące i nie ma żadnej „daty zakończenia” budowy witryny internetowej.
  • Nigdy nie będziesz mieć przestarzałej witryny, która ustępuje konkurencji. Wynika to z faktu, że proces GDD zakłada, że ​​Twoja witryna nigdy nie jest ukończona. Nie musisz przeprowadzać całkowitego rebrandingu co pięć lat, bo Twoja witryna co jakiś czas jest nieaktualna. Fakt, że wprowadzasz ciągłe zmiany, oznacza, że ​​są one zawsze aktualne i wyprzedzają konkurencję.
  • Faktem jest, że zyskujesz zwrot z inwestycji w porównaniu z tradycyjnym projektowaniem stron internetowych, co samo w sobie jest ważnym powodem do zmiany. GDD obraca się wokół projektowania w oparciu o dane użytkowników i ich zachowanie, to oznacza, że ​​można szybko wprowadzić niezbędne zmiany, aby zapewnić zwrot z inwestycji.

GDD - Minusy:

W metodologii GDD nie ma praktycznie nic, co sugeruje, że jest to niewłaściwy sposób projektowania witryn internetowych. W rzeczywistości jednym z powodów, dla których firmy wahają się przed przyjęciem tej struktury, jest to, że jest ona stosunkowo nowa w porównaniu z metodą tradycyjną, a wiele firm nadal przyznaje, że ich projekty witryn internetowych są samodzielnymi projektami.

Tak więc pomysł poświęcenia miesięcznych wydatków na ciągłe projekty witryn internetowych może być dla niektórych zaskakujący.

W porównaniu do tradycyjnego projektowania stron internetowych, GDD jest nowością. Oczywiście istnieje krzywa uczenia się, która pozwala zrozumieć każdy aspekt tej metodologii i jej działania. Chociaż nie każda firma chce spędzać czas na poznawaniu jej tajników i wolałaby zaprojektować swoją witrynę internetową w sposób, w jaki czuje się komfortowo, pomimo problemów, jakie to przynosi. Alternatywą jest jednak praca z kimś, kto specjalizuje się w GDD i wykonuje wszystkie te prace za Ciebie.

Choć GDD robi wrażenie, fakt, że chodzi o ciągłe ulepszanie witryny, nie wydaje się przemawiać do wszystkich. Niektóre firmy wolą mieć konkretny, sztywny termin zakończenia prac, a następnie ponownie po latach, kiedy rozwiązania na ich stronie będą przestarzałe, powrócić do prac i dokonać zmian.

Podobnie jak w przypadku większości innowacji, wdrożenie GDD z pewnością zajmie wszystkim firmom trochę czasu. Pomyśl o tym jak o podejściu „Nie, ty pierwszy”, w którym reszta pójdzie po tym, jak coraz więcej innych firm wdroży tę nowszą i sprawdzoną metodę projektowania witryn internetowych. Najważniejsze jest to, że cały proces opiera się na decyzjach opartych na danych.

Jednak powyższe „wady” nie czynią GDD gorszą metodą, jest wręcz przeciwnie. Luke Summerfield - założyciel firmy Growth-Driven Design - przeprowadził ankietę wśród 350 agencji i firm, które używają metody GDD, aby zobaczyć, jak sobie radzą i co robią przez sześć miesięcy w swoich projektach GDD.

  • Odwiedzający: 14-procentowy wzrost liczby odwiedzających dzięki budowie witryny GDD w porównaniu z tradycyjnymi nowymi witrynami internetowymi.
  • Potencjalni klienci: 16,9% więcej potencjalnych klientów w porównaniu z tradycyjnymi wersjami witryn internetowych.
  • Przychody: 11,2% większe przychody z GDD w porównaniu z tradycyjnymi witrynami internetowymi.

GDD: głębsze spojrzenie

Sposób działania Growth-Driven Design

Jak wspomniano powyżej, projektowanie napędzane wzrostem (GDD) jest podzielone na trzy części:

  • Strategia,
  • Launch Pad i
  • ciągłe doskonalenie.

Następnie te trzy etapy są jeszcze bardziej podzielone i zawierają kroki dotyczące dokładnie tego, co należy zrobić na każdym etapie, aby uzyskać najlepsze wyniki - co również omówimy w dalszej części tego artykułu.

Na etapie strategii zaczynasz od wyznaczania celów, zrozumienia zachowań użytkowników, a także rozwiązywania wszelkich problemów projektowych, które mogą się pojawić. Rozwijasz empatię w rozumieniu świata swoich odbiorców, dzięki czemu wiesz dokładnie, co zrobić, aby rozwiązać problemy, z którymi borykają się podczas swojej podróży po Twojej witrynie.

Musisz wyznaczyć jasne cele. Dzięki temu możesz uniknąć niekończących się poprawek i możesz znacznie szybciej osiągnąć pożądane rezultaty. Rozumiejąc swoich idealnych klientów, ich potrzeby i ich bolączki, możesz zaplanować efektywną podróż klienta i wykorzystać dane do kształtowania całej witryny, mając zawsze na uwadze użytkownika końcowego. Oprócz tego, przedkładanie strategii przed jakąkolwiek taktykę, pozwala ci utworzyć listę życzeń i przekształcić ją w działający plan wdrażania.

Następnie przechodzisz do fazy Launch Pad, w której projektowana przez Ciebie witryna koncentruje się na wprowadzonych przez Ciebie ulepszeniach z priorytetami. Ma to na celu umożliwienie uruchomienia strony znacznie wcześniej niż planowano. W ten sposób uzyskujesz też szybsze wyniki, więc możesz wprowadzić zmiany na „końcowym” etapie.

W przypadku witryn Launch Pad jest to posunięcie o niskim ryzyku w porównaniu z tradycyjną metodą projektowania witryn. Budowa zajmuje tylko 2-3 miesiące i możesz zaoszczędzić budżet na dalszą optymalizację witryny. Oznacza to, że możesz uruchomić witrynę na czas, w ramach budżetu, a także uzyskać korzyści szybciej.

Oprócz skoncentrowania budżetu na optymalizacji, witryna Launch Pad szybko weryfikuje założenia i pozwala podejmować decyzje na podstawie danych w porównaniu z nieprzewidywalnością tradycyjnej metody projektowej, która zwykle nie jest optymalizowana. Faza Launch Pad eliminuje problem budowania strony internetowej w półrocznej bańce i korzystania z domysłów, co jest niewątpliwie bardzo ryzykownym sposobem na próbę rozwoju.

Wreszcie najważniejszy (prawdopodobnie) etap - cykl ciągłego doskonalenia, który jest podstawową zasada Growth-Driven Design. Stale się uczysz, analizujesz i eksperymentujesz, aby zobaczyć, co działa, a co nie - tak, aby można było wprowadzić niezbędne zmiany w celu dostosowania witryny do docelowego odbiorcy. Gdy informacje i architektura są już gotowe, możesz skupić się na projektowaniu, programowaniu i rozwijaniu aspektów - wszystko podczas testów pod kątem wygody użytkowania i customer experience.

„Witryny, które działają najlepiej, nie powstają z dnia na dzień. I są aktualizowane nie tylko co kilka lat.”

Najlepsze wyniki uzyskują te witryny, które wykorzystują dane do najbardziej efektywnych optymalizacji. W przypadku tradycyjnych projektów witryn internetowych stosuje się podejście „uruchom i zostaw”, a strony te nigdy nie są ulepszane, a zatem nie można ich dopracować. Zamiast tego tworzony jest zupełnie nowy projekt, który zwiększa koszty, czas i wysiłek. W przypadku tradycyjnej metody wszystko opiera się na opiniach na temat danych użytkowników i zwykle co dwa lub trzy lata jest przeprojektowywane. Jednak w fazie ciągłego doskonalenia GDD optymalizacje są dokonywane na podstawie rzeczywistych danych. Witryny internetowe są redefiniowane zamiast przeprojektowywane, a także regularnie poprawiane i dostosowywane - nigdy nie zapomina się o nich.

W dalszej części tego artykułu, każda sekcja zostanie omówiona znacznie dokładniej, z kilkoma ważnymi aspektami, na których należy się skupić. Obejmują one takie elementy, jak plan działania witryny, listy życzeń, zestawy narzędzi i nie tylko.

Tematy

Temat to ukierunkowany sposób myślenia, którego zespół marketingowy powinien użyć, aby przemyśleć budowę i optymalizację witryny. Wybrany strateg wybierze temat na podstawie takich czynników, jak dojrzałość witryny, a także jej wydajność.

3

Temat należy ustawić na co najmniej trzy miesiące, aby móc określić obszar, na którym należy się skupić: zebrać pomysły, ustalić priorytety i utworzyć elementy działań. Takie obszary tematyczne pomogą Twojemu zespołowi dokładnie zrozumieć, nad czym należy pracować i dlaczego. Trzy tematy, o których musisz wiedzieć, to:

  • Ustalenia - zbiór informacji, odbiorcy i wartość
  • Optymalizacja - użyteczność, CRO i personalizacja
  • Rozwój - produkt, droga i zespoły

Teraz przejdźmy do trzech głównych etapów Growth-Driven Design. Strategia, Lunch Pad i ciągłe doskonalenie.

Strategia

Jaki jest cel fazy strategicznej?

Podobnie jak w przypadku tradycyjnego procesu projektowania witryn internetowych, pierwszy etap GDD również obraca się wokół strategii. Na tym etapie celem jest opracowanie solidnego fundamentu, na którym można następnie zbudować proces GDD. Pozwala to na znacznie skuteczniejsze i wydajniejsze przejście do etapu Launch Pad.

Wszystko rozpoczyna się dokładnym audytem istniejącej witryny, abyś mógł przeanalizować, co działa, a co nie, i gdzie możesz wprowadzić znaczące ulepszenia.

Oprócz tego wstępny audyt pomaga również w dostarczeniu dokładnych punktów odniesienia, na podstawie których można ocenić postępy w witrynie. Nie chcesz stawiać sobie zbyt wysokich celów, które są nieosiągalne lub nawet zbyt niskie. Audyt to najlepszy sposób na zaplanowanie z wyprzedzeniem i zrozumienie, gdzie należy ustawić punkt odniesienia.

Co jest zawarte?

Po zakończeniu audytów powinieneś znacznie lepiej zrozumieć świat swoich odbiorców i to, w jaki sposób witryna może rozwiązywać problemy na ich drodze. Następnie faza strategii obejmuje wiele kolejnych kroków, które należy wykonać.

  • Wyznacz cele
  • Persony
  • Badania ilościowe
  • Przeprowadzaj badania pod kątem UX
  • Podstawowe założenia
  • Strategia globalna i dotycząca strony
  • Pytania do rozważenia
  • Utwórz listę życzeń

Chociaż może się wydawać, że jest to wiele kroków na pierwszym etapie metodologii GDD, przestrzeganie ich wszystkich zapewnia, że jest się na najlepszej możliwej pozycji do osiągnięcia swoich celów na etapach Launch Pad i Ciągłego Doskonalenia.

Wyznaczanie celów

Musisz wyznaczyć konkretne i mierzalne cele, które pomogą Ci jasno określić oczekiwane wyniki.

Niektóre z idealnych wskaźników, które możesz chcieć ulepszyć, to na przykład konwersje potencjalnych klientów, ruch organiczny, analiza dotychczasowych wyników i ulepszeń, które możesz wprowadzić, które wpłyną na ogólny cel działu marketingu.

Persony

Następnie musisz opracować szczegółowe profile person dla różnych typów grup odwiedzających Twoją witrynę.

Jak wiemy, chodzi o fikcyjne przedstawienie Twoich idealnych klientów. Możesz wtedy tworzyć różne grupy person na podstawie wspólnych cech, które dzielą Twoi odbiorcy, takich jak problemy, branża i stanowiska. GDD kręci się wokół Twoich użytkowników, więc bardzo ważne jest, abyś na samym początku w pełni zbadał i rozwinął swoje profile personalne, ponieważ przygotują one grunt pod wszystko inne.

Badania ilościowe

Tutaj musisz zagłębić się w dane i przeanalizować wydajność obecnej witryny, aby móc przeprowadzić ilościowy audyt dobrych i złych stron.

Pomaga to odkryć, co robią Twoi użytkownicy. Robiąc to, uzyskujesz wyniki, dzięki którym widzisz, co można ulepszyć w Twojej witrynie. Przeprowadzając badania ilościowe, możesz stworzyć hipotezę dotyczącą tego, co chcesz ulepszyć, jak możesz poprawić ustawione dane i jaki dokładnie wpływ może mieć ta poprawa. Możesz następnie przetestować tę hipotezę za pomocą eksperymentu i użyć danych ilościowych do zmierzenia wyników.

Wykonywanie badań User Experience (UX)

Po przeprowadzeniu wielu badań na temat istniejących użytkowników, aby dowiedzieć się więcej o nich, powinieneś wykorzystać te dane, aby lepiej zrozumieć, kim są i znaleźć sposoby na ulepszenia.

Chodzi o to, aby pomóc odkryć, dlaczego Twoi użytkownicy zachowują się w określony sposób. Dzięki badaniom jakościowym możesz obserwować cele użytkowników, motywacje i problemy w działaniu. Jest to korzystne, ponieważ pomaga zrozumieć zachowania, które są powiązane z wcześniej zebranymi danymi. Następnie możesz rozpocząć projektowanie dla swoich użytkowników, aby poprawić ich wrażenia i skupić się na innych kluczowych wskaźnikach efektywności (KPI), takich jak utrzymanie użytkowników i konwersje potencjalnych klientów.

Podstawowe założenia

Po wykonaniu powyższych kroków możesz wykorzystać wszystko, czego się nauczyłeś i zacząć formułować podstawowe założenia dotyczące użytkowników.

Niektóre typowe przykłady obejmują wyszukiwane informacje przez użytkowników, różne lokalizacje i urządzenia, z których użytkownicy będą uzyskiwać dostęp do Twojej witryny, a nawet propozycje wartości produktów i ofert.

Strategia globalna i dotycząca podstron

Ostatni krok w fazie strategii pomaga opracować zarówno globalną strategię dla całej witryny, jak i określoną strategię dla każdej z głównych podstron w witrynie.

Obie te strategie powinny łączyć wszystkie poprzednie kroki i określać szczegółową strategię, w jaki sposób możesz najlepiej zaangażować i wpłynąć na użytkowników, aby osiągnęli cele, które początkowo wyznaczyłeś.

Pytania do rozważenia

Chociaż faza strategii może już się zakończyć, nie ma nic złego w cofnięciu się i wzięciu pod uwagę kilku ważnych pytań. Mogą to być:

  • Na jakie wskaźniki biznesowe można wpłynąć, korzystając z witryny internetowej?
  • Jak funkcjonalna jest strona internetowa?
  • W jaki sposób strona internetowa pomoże w rozwoju Twojej firmy?
  • Czy masz niezawodny system CMS do tworzenia treści, który pozwala na dodawanie wartości?
Utwórz listę życzeń

W procesie GDD, ważne jest, aby skupić się na tworzeniu listy życzeń.

Dzieje się tak, ponieważ lista życzeń będzie odgrywać ważną rolę zarówno na etapie Launch Pad, jak i na etapie ciągłego doskonalenia procesu GDD. Przyjrzyjmy się, co się dzieje, kiedy nadejdzie czas na utworzenie własnej listy życzeń i co będziesz musiał zrobić.

Lista życzeń GDD

Listy życzeń są niezwykle ważne, jeśli chodzi o rozwój witryny Launch Pad. Dlatego ważne jest, aby przedyskutować to teraz, przechodząc do następnego kroku, ponieważ zawiera pomysły, które Ty i Twój zespół zanotowaliście. Na górze umieszczasz najważniejsze rzeczy, które najbardziej Ci się podobają, a przechodząc niżej poziom priorytetu maleje.

Jak to skonfigurować?

Biorąc pod uwagę to, czego nauczyłeś się w fazie strategii, nadszedł czas zebrać cały zespół razem, aby móc przeprowadzić burzę mózgów o wpływowych, przełomowych, kreatywnych i innowacyjnych pomysłach, które chciałbyś zamieścić w witrynie. Strony internetowe wykorzystujące tradycyjną metodę zwykle próbują zaimplementować wszystkie pozycje z listy życzeń od samego początku, ale jak już pisaliśmy wcześniej nie jest to dobra metoda.

Z drugiej strony GDD umieszcza najważniejsze elementy na stronie jako pierwsze. Następnie ponownie sięgamy po zebrane dane, ponieważ pomagają one wskazać, które elementy powinny być następnie wbudowane w witrynę internetową.

Ważne jest, aby wziąć udział w burzy mózgów bez zastanawiania się nad istniejącą treścią witryny. Zamiast tego zacznij od zera i pomyśl o wszystkich przedmiotach i elementach, których będziesz potrzebować, abyś mógł osiągnąć cele, które wyznaczyłeś w fazie strategii.

Nie ma znaczenia, jak drogie, skomplikowane, czasochłonne lub trudne są do osiągnięcia. To lista życzeń. Nie powstrzymuj się przed swoimi pomysłami, ponieważ każdy z nich może sprostać wyzwaniom, przed którymi stoją użytkownicy, przynieść im wartość, a nawet osiągnąć własne cele biznesowe.

Wracając do fazy strategii, po zebraniu wszystkich danych i przyjęciu ważnych fundamentalnych założeń, możesz pomyśleć o elementach z listy życzeń, które chcesz wdrożyć. Na podstawie swoich badań musisz założyć, które z zapisanych przez Ciebie elementów mają najwyższy priorytet dla Twoich klientów.

Jeśli potrzebujesz punktu wyjścia na temat typów przedmiotów lub elementów, które możesz rozważyć, pomyśl o niektórych z poniższych:

  • Elementy projektu - takie jak zmiana kolorów
  • Wpływowe strony i sekcje witryny
  • Zmiany w UX w zależności od urządzeń, kraju i nie tylko
  • Zasoby marketingowe, obrazy, narzędzia
  • Specyficzne dodatki, moduły i funkcjonalność strony internetowej

Burza mózgów na pomysły do listy życzeń nie powinna być szybką pracą. Ty i Twój zespół powinniście poświęcić kilka godzin, aby zanotować wszystkie pomysły i mieć ich około 50-200. Pamiętaj, że nie wszystkie zostaną wdrożone od razu, ale stworzenie banku pomysłów, które można dodać w późniejszym terminie, jest korzystne.

Spójrzmy na przykład na zakładkę dotyczącą kariery w Twojej witrynie. Jest to Twoja główna strona rekrutacji i pozyskiwania kandydatów, na której chcesz wdrożyć niektóre elementy z listy życzeń, a także rzeczy, które możesz uwzględnić w etapie ciągłego doskonalenia.

Twoja zakładka „Kariera” może się rozgałęziać na inne strony, takie jak strona wideo poświęcona kulturze w firmie, oferty pracy oraz historia i przyszłość firmy. Następnie można dodać więcej elementów działań z listy życzeń. Mogą one obejmować personalizację w oparciu o region, recenzje, interaktywną oś czasu, klientów opowiadających swoją historię, trzy najważniejsze korzyści i nie tylko.

Jak nadać priorytety swojej liście życzeń?

Priorytetyzacja listy życzeń zależy od wymagań użytkownika. Jak myślisz, które korzyści są dla nich najważniejsze? Musisz zacząć nadawać priorytety liście utworzonej przez Ciebie i Twój zespół, analizując, które z nich będą najbardziej wartościowe dla Twoich użytkowników, a które mogą nie mieć dużej wartości w tej chwili, ale może w przyszłości.

Ponieważ na tym etapie wszystko polega na przekazywaniu pomysłów i przekładaniu ich na to, co chcesz na swojej stronie internetowej, rozważ niektóre z tych wskazówek, jak nadać priorytet pozycjom z listy życzeń, które Ty i Twój zespół wymyśliliście podczas burzy mózgów. Upewnij się, że zastanawiasz się nad właściwymi funkcjami i modułami, rozważając, które pozycje z listy życzeń chcesz nadać priorytet.

Witryna musi być łatwa w obsłudze i nawigacji dla użytkowników, więc te elementy powinny znajdować się na górze. Możesz także nadać priorytet swoim elementom z listy życzeń, mapując sekcje nowej witryny i dodając lub usuwając niektóre strony, aby uzyskać większy efekt.

Pamiętaj, że nie każda podstrona musi być gotowa, gdy strona zostanie uruchomiona w kolejnym etapie. Oprócz tego upewnij się, że masz wystarczająco dużo elementów z listy życzeń, ponieważ z czasem będą one stale dodawane lub nawet odejmowane.

Jak zarządzać listą życzeń na bieżąco?

Nie powinno się zawężać liczby pozycji w liście życzeń, zwłaszcza, że ​​może ona zawierać wiele elementów i funkcji, które mogą nie być teraz ważne, ale mogą mieć wartość dodaną, gdy będziesz dalej ulepszać swoją witrynę.

Ważne jest, aby zarządzać swoją listą życzeń i dodawać do niej nowe pomysły, a usuwać te, które według Ciebie mogą w ogóle nie przynieść żadnej wartości. Chociaż wiąże się to z etapem Launch Pad w GDD, ogólną zasadą, którą należy zastosować, jest podejście 80/20 (zasada Pareto), ponieważ okazuje się to najlepszym sposobem zarządzania obecną listą życzeń - na początek wybierasz 20% pozycji z początkowej listy życzeń, które Twoim zdaniem będą miały 80% wpływu na użytkowników.

Nie jest to jednorazowa sprawa. Kontynuując ulepszanie swojej witryny, stosuj za każdym razem to samo podejście, aby zawsze dodawać pozycje z listy życzeń o największej wartości w pierwszej kolejności, po przeanalizowaniu danych, aby osiągnąć swoje cele. Ten sam proces należy powtórzyć, dodając więcej elementów, ustalając priorytety, które będą miały większy wpływ i sporządzając listę życzeń 80/20 na podstawie wyników danych.

Podczas projektowania nowej witryny internetowej ważne jest, aby na bieżąco zarządzać listą życzeń, zwłaszcza że odgrywa ona dużą rolę w drugiej fazie metody GDD, gdy próbujesz przyspieszyć działanie witryny.

Launch Pad

Jaki jest cel fazy Launch Pad?

Celem fazy Launch Pad jest szybkie zbudowanie w pełni funkcjonalnej witryny internetowej, która wygląda i działa lepiej niż ta, którą masz teraz.

Chociaż w żadnym wypadku nie jest to produkt końcowy. Zamiast tego witryna Launch Pad jest fundamentem, na którym można budować i optymalizować.

Jedno z pierwszych pytań, które najprawdopodobniej zostanie zadane, brzmi: „Po co w ogóle tworzyć witrynę Launch Pad?”. Witryna Launch Pad pomaga gromadzić rzeczywiste dane użytkowników, aby pomóc Tobie i Twojemu zespołowi podejmować bardziej świadome decyzje podczas procesu GDD. Masz możliwość zaobserwować interakcje użytkowników z witryną, dzięki czemu możesz zbierać dane behawioralne i opinie od tych samych użytkowników.

Chodzi o to, aby podczas tworzenia witryny nie utknąć w analizach, contencie lub innych funkcjonalnościach. Faktem jest, że żadna witryna nigdy nie jest idealna, gdy jest uruchamiana po raz pierwszy. Ale uruchomienie na tym etapie jest w stanie polepszyć witrynę, stanowi doskonały punkt wyjścia do dalszego doskonalenia i zaczyna szybko generować przydatne dane.

Oczywiście złożoność i rozmiar witryny będą się różnić w zależności od tego, co znajduje się na Twojej liście życzeń oraz od typu witryny, którą masz. Przypomnijmy raz jeszcze, że skrócenie listy do około 20% ma większy wpływ i pozwala na znacznie szybsze uruchomienie, podczas gdy będziesz w dalszym ciągu poznawać użytkowników, a co za tym idzie, ulepszać witrynę.

Jak to zrobić?

Przeprowadzanie analizy 80/20 na Twojej liście życzeń

W fazie tworzenia listy życzeń, w której Ty i Twój zespół stworzyliście długą listę działań, które najbardziej chcielibyście umieścić w witrynie, zacznijcie sortować je według poziomu priorytetu, aby określić, które działania zostaną wdrożone jako pierwsze.

Aby to zrobić, przejrzyj listę wraz z całym zespołem i zidentyfikuj 20% elementów, które będą miały 80% wpływu i wartości dla użytkowników Twojej witryny. Po ich zidentyfikowaniu przesuń je na bok, pytając, czy konkretne działanie z Twojej listy życzeń jest albo „miło widziane” (nice to have) czy „obowiązkowe” (must have).

Jeśli „miło widziane”, może powrócić do głównej listy w panelu GDD, ponieważ nie jest to teraz potrzebne.

W przypadku pozostałych elementów zapytaj, czy są one absolutnie niezbędne dla witryny Launch Pad lub czy mogą poczekać na realizację w dalszej kolejności. Pamiętaj, że to, co jest „obowiązkowe”, jest najważniejsze, więc zastosuj je najpierw. W ten sposób będziesz mieć szybszy start.

Utwórz zestawienia hipotez dla każdej pozycji na liście życzeń

Po zawężeniu listy życzeń do pozycji o największym wpływie, dla każdego działania należy utworzyć „zestawienie hipotez”.

Zestawienie hipotez pozwala uzyskać pewną jasność co do każdego elementu listy życzeń i odnosi się do celu, który Twoja witryna i firma stara się osiągnąć, oczekiwanego wpływu na personę, na której się skupiałeś przez cały ten czas.

Przykładowe zestawienie hipotez z HubSpot może wyglądać mniej więcej tak:

4

Następnie przyglądasz się elementowi działania, niezależnie od tego, czy spełnia on wyznaczony przez Ciebie cel, a następnie przypisujesz mu wpływ na wynik od 1 do 10.

Dostosowywanie Podejścia Przyspieszającego
  • Odśwież - Odśwież istniejącą witrynę internetową do początkowej witryny Launch Pad. Przejrzyj etap strategii, aby upewnić się, że dobrze ją rozumiesz i przeprowadź audyt witryny, aby zidentyfikować rozbieżności i luki. Opracuj listę wymaganych aktualizacji, a następnie przejdź do etapu ciągłego doskonalenia w istniejącej witrynie internetowej.
  • Szybki start - Stwórz nową witrynę internetową, korzystając z gotowych zasobów, aby przyspieszyć tworzenie treści i projektowanie. Może to być istniejąca zawartość, którą już utworzyłeś, szablony lub moduły stron internetowych, nowocześnie wyglądające zdjęcia stockowe, a nawet zbuduj własną wewnętrzną bibliotekę.
  • Metoda 80/20 - Jak podkreślono powyżej, spójrz na listę życzeń i zapytaj, które 20% elementów będzie miało 80% wpływu na wyzwania użytkowników i cele firmy.
  • Uruchom i rozwiń - Zdekonstruuj witrynę Lunch Pad na różne fazy, które mogą być wykonywane w czasie. Faza pierwsza = zaktualizuj wszystkie elementy globalne. Faza druga = zbieranie podstron lub sekcji o największym wpływie i ponowne ich uruchamianie w fazie drugiej. Uruchom, gdy jest to właściwe i kontynuuj wszystkie kolejne fazy, aż witryna zostanie ukończona.
  • Mądry inwestor - Upewnij się, że Twój zespół inwestuje czas w działania, które przyniosą najlepsze rezultaty. Przejrzyj cele swojej witryny, dokonaj audytu istniejącej witryny, kategoryzuj podstrony według wysokiego / średniego / niskiego wpływu na podstawie ich wpływu na Twoje cele i dodawaj nowe podstrony z listy życzeń.

5

Prowadzenie Sprintów

Sprinty to skoncentrowany okres czasu, w którym zespół wychodzi poza codzienne czynności, aby współpracować i opracowywać zestaw konkretnych produktów, które zostaną przetestowane na użytkownikach witryny.

Efektywne tworzenie treści

W tym etapie na szybko tworzysz niezwykłe treści, które łączą się z Twoimi użytkownikami i zachęcają do określonych zachowań. Tworzone przez Ciebie treści mogą mieć dowolną formę, na przykład tekst, filmy, zdjęcia, rozmowy audio i nie tylko. Najlepszą wskazówką jest to, że powinieneś zacząć jak najwcześniej i być na bieżąco ze wszystkimi współtwórcami treści.

Inwestowanie w wydajność wewnętrzną

Na tym etapie powinieneś znaleźć możliwości usunięcia przeszkód, zbudować wszelkie zasoby wewnętrzne i umożliwić zespołowi podjęcie działań. Może to również obejmować przejście z procesu agile na kaskadowy (waterfall), tworzenie wewnętrznych bibliotek szablonów i modułów wielokrotnego użytku, kodowanie witryny internetowej tak, aby była przyjazna dla marketerów, a nawet inwestowanie w narzędzia do współpracy lub oprogramowanie do zarządzania projektami.

Przed przejściem do ostatniej fazy procesu GDD ważne jest również skonfigurowanie gromadzenia danych na etapie Launch Pad. Pozwoli to zacząć poznawać zachowania użytkowników w Twojej witrynie po jej uruchomieniu, dzięki czemu możesz rozpocząć zbieranie danych na znacznie wcześniejszym etapie.

Ciągłe doskonalenie

Jaki jest cel fazy ciągłego doskonalenia?

Gdy witryna Launch Pad zostanie uruchomiona, nadszedł czas, aby rozpocząć stałe cykle nieustannego eksperymentowania, uczenia się i ulepszania swojej witryny. Nie zapominaj również o liście życzeń, o której wspomniano w obu poprzednich dwóch fazach, ponieważ ten powtarzalny cykl oznacza, że ​​zawsze będziesz dodawać coraz więcej działań do swojej listy życzeń, a następnie do swojej witryny.

Jest to etap, na którym zespół musi stale gromadzić rzeczywiste dane użytkowników, tworzyć elementy o dużym wpływie i generować większy rozmach. Ten etap jest oczywiście niezwykle istotny, ponieważ możesz odkryć nowe możliwości, pomóc innym zespołom przyspieszyć i kontynuować dostosowywanie swojej witryny w oparciu o zachowanie użytkowników podczas korzystania z niej.

Podstawowymi koncepcjami etapu ciągłego doskonalenia są elastyczne myślenie i proces agile - dwie zasady stosowane w metodologii GDD.

Elastyczne myślenie to sposób myślenia polegający na eliminowaniu marnotrawstwa, zmniejszaniu ryzyka i maksymalizacji wydajności, a wszystko to w celu maksymalizacji wartości dla klientów. Proces agile jest procesem iteracyjnym i opartym na współpracy, który jest używany do dekonstruowania złożonych projektów o dużej niepewności na małe kawałki.

Celem jest przejście przez cykl, a wszystko to kręci się wokół persony, która odwiedza witrynę. Na każdym etapie cyklu musisz nieustannie zadawać sobie pytanie, w jaki sposób ma on związek i jaką ma wartość dla użytkowników odwiedzających witrynę.

Jeśli na liście życzeń znajduje się działanie, o którym wiesz, że nie wnosi już wartości, ponownie oceń i odpowiednio dostosuj witrynę. W ten sposób strona internetowa jest zawsze ulepszana.

6

Co jest zawarte?

Krok pierwszy - Planuj

Pierwszym etapem cyklu GDD jest oczywiście etap planowania. Tutaj musisz zidentyfikować elementy, które mają obecnie największy wpływ, a następnie zaplanować wdrożenie tych, które mają największe znaczenie w cyklu. W tym miejscu należy podjąć dalsze kroki, które obejmują:

  • Wydajność a cele: przejrzyj bieżące wyniki uruchomionej witryny i porównaj ją z celami. Da Ci to informację o wszelkich ważnych możliwościach.
  • Dodatkowe dane i research: po poprzednim cyklu przejrzyj dane dotyczące wyników w porównaniu z celami. Czasami musisz przeanalizować dodatkowe dane, aby uzyskać jeszcze dokładniejsze wyjaśnienie, które elementy listy życzeń można dodać na etapie ciągłego doskonalenia.
  • Ucz się od marketingu i sprzedaży: połącz się z zespołami marketingu i sprzedaży, aby móc określić kluczowe elementy, których nauczyli się o użytkownikach po poprzedniego cyklu. To daje ci informacje, jakie elementy listy życzeń mogą zostać dodane. Na przykład zespół ds. contentu mógł napisać tekst blogowy na temat, który stał się viralowy, co spotkało się z dużą liczbą interakcji społecznościowych i dużą liczbą kliknięć organicznych. Czego się nauczyliśmy? Że ten konkretny temat był ważny dla użytkownika i persony, do której się kierujesz. Skorzystaj więc z tej wiedzy i dodaj elementy do listy życzeń, które mogą mieć podobny wpływ.
  • Kontynuuj burzę mózgów i ustalaj priorytety pozycji na liście życzeń: proces ten nigdy się nie kończy. Korzystając ze wszystkich danych i badań przeprowadzonych do tej pory, ponownie przeprowadź burzę mózgów, aby wymyślić nowe elementy akcji, które będą miały realną wartość. Pomyśl o elementach, które zwiększą współczynniki konwersji, takich jak ścieżki użytkowników. Popraw UX układów blogów, mobilny wygląd, nawigację i nie tylko. Wybierz elementy, które można spersonalizować, takie jak oferty treści i wezwania do działania, a także zbuduj zasoby marketingowe, takie jak zasoby ukierunkowane na SEO i inne zasoby marketingowe.
  • Ustal priorytety listy życzeń: gdy wszystkie nowe rzeczy zostaną uszeregowane pod względem ważności - jak podkreśliliśmy wcześniej - zdecyduj, które z nich mają największą wartość dla użytkowników.
  • Zaplanuj cykl sprintu: Po ustaleniu priorytetów listy życzeń możesz wybrać najbardziej wpływowe elementy listy życzeń, które chcesz wdrożyć w tym cyklu. Czas trwania cyklu zależy od liczby elementów wybranych do realizacji.

Dobrą zasadą jest wybieranie mniejszej liczby elementów i wykonywanie ich dobrze. Więc jeśli ukończysz je wcześniej, możesz wrócić i wprowadzić ich więcej, zamiast wybierać zbyt wiele i robić je słabo.

Krok drugi - buduj

Gdy jesteś na etapie tworzenia lub opracowywania cyklu, możesz zacząć wdrażać w witrynie elementy listy życzeń. Tutaj zespół zbierze się, aby rozpocząć prace nad każdą pozycją wybraną w fazie planowania, a każdy z nich zostanie poddany eksperymentom, aby zobaczyć wpływ, jaki ma na wydajność witryny.

Aby zmierzyć te eksperymenty, użyj oprogramowania śledzącego, takiego jak Hotjar, tak abyś mógł śledzić dane dotyczące odpowiedniej pozycji z listy życzeń, która została zaimplementowana.

Krok trzeci - ucz się

Po zebraniu wystarczającej ilości danych z eksperymentów nadszedł czas, aby przejść do fazy uczenia się. Na tym etapie cyklu przeglądasz zebrane informacje o użytkownikach odwiedzających Twoją witrynę, aby lepiej je zrozumieć i podejmować mądrzejsze decyzje dotyczące zmian, które ostatecznie wprowadzasz w witrynie.

Następnie, na podstawie wszystkich zebranych i przeanalizowanych informacji, nadszedł czas, aby zweryfikować lub obalić hipotezę wyróżnioną w sekcji Launch Pad, dotyczącą pozycji z listy życzeń.

Ważne jest, aby zadawać pytania, takie jak to, czy wpływ zmienił się zgodnie z oczekiwaniami i dlaczego, czego mogłeś się dowiedzieć o odwiedzających, a nawet rzeczy, których mogłeś się o nich dowiedzieć, a których wcześniej nie wiedziałeś.

Następnie należy opublikować prawidłowe wyniki dotyczące użytkowników, aby cały zespół miał do nich dostęp. Należy to zrobić dla wszystkich 20% pozycji z listy życzeń, które za każdym razem wdrażasz w swojej witrynie.

Krok czwarty - transfer

Wreszcie, celem etapu transferu w cyklu jest dzielenie się wiedzą ze wszystkich działów i znajdowanie możliwości lepszego dostosowania. Dzięki temu możesz zapewnić znacznie lepsze wrażenia użytkownika podczas całej podróży klienta.

Tak więc ten etap cyklu obraca się wokół przenoszenia wszelkich wpływowych informacji, których nauczyłeś się w trakcie tego cyklu, do innych części Twojej firmy - w ten sposób GDD może wspierać wszystkie działy Twojej firmy.

Na tym etapie musisz przejrzeć wszystkie wcześniej wykonane działania z listy życzeń i wdrożone w swojej witrynie, aby sprawdzić, czy możesz znaleźć jakieś wzorce dotyczące użytkowników, do których kierujesz reklamy. To może być wszystko. Może się okazać, że niektóre tematy na blogu generują większy ruch niż inne, mogą istnieć dwie różne odmiany strony docelowej, z których jedna uzyskuje większy sukces, nawet z niektórymi elementami projektu, które dają kontrastowe wyniki.

Gdy już uzyskasz wyniki i zobaczysz wzorce, możesz poinformować wszystkie inne zespoły, aby zaczęły uwzględniać więcej tego, co działa, w oparciu o przeanalizowane dane. Potem jest to doskonała okazja, aby poinformować członków zespołu o wszelkich zaleceniach i przeprowadzić burzę mózgów, jak przenieść pomysły na listę życzeń w każdym dziale. W ten sposób wszyscy odnoszą korzyści.

Powtórz cykl

I to wszystko. Cykl jest zakończony. Jedyne, co teraz pozostaje, to wrócić od razu do początku i zacząć planować kolejny cykl.

Cykl zawsze będzie się powtarzał. Za każdym razem, gdy cykl się kończy, będziesz coraz więcej wiedzieć o swoich użytkownikach. Im więcej cykli wykonasz, tym więcej elementów listy życzeń możesz zaimplementować, a im więcej danych analizujesz, tym większy ma to wpływ ma Twoją witrynę.

Jest to kluczowa różnica między GDD a tradycyjnymi witrynami internetowymi. Tradycyjna nigdy nie wykorzysta swojego potencjału, ponieważ nie ma danych do uruchomienia, a to oznacza, że ​​będzie miała bardzo mały wpływ w porównaniu ze stroną internetową GDD.

Roadmapa wydajności witryny internetowej GDD

Czym jest Roadmapa wydajności witryny i do czego jest używana?

W GDD jednym z najważniejszych czynników etapu ciągłego rozwoju jest roadmapa wydajności witryny. Jest to struktura używana przez wybranego stratega - lub kogokolwiek innego, kto jest odpowiedzialny za wizję witryny i wyniki na etapach planowania. Ta struktura zapewnia, że ​​cały zespół pracuje nad najbardziej wpływowymi elementami w dowolnym momencie, aby kierować zespół do celów, które wyznaczyłeś, abyś mógł zwiększyć wartość dla użytkowników i maksymalizować swoje wyniki.

Roadmapa wydajności witryny GDD jest wprowadzana na etapie ciągłego doskonalenia, aby Twój zespół dokładnie wiedział, na czym ma się skupić. Stawia jasne oczekiwania, nadaje jasności długoterminowej wizji strony internetowej, a także pomaga mierzyć, komunikować się i podejmować działania w zakresie postępów Twojego zespołu.

W jaki sposób jest używana?

Roadmapa wydajności witryny jest czymś, czego należy przestrzegać, aby zbudować witrynę internetową o najwyższej wydajności. Musisz skupić się, określić jasne oczekiwania i mierzyć postępy w osiąganiu celów. Potraktujcie to jako rodzaj hierarchii; musisz pomyśleć o odbiorcach, wartości, jaką im zapewnia, współczynniku użyteczności, a także optymalizacji współczynnika konwersji (CRO).

Istnieje również czynnik personalizacji, który należy wziąć pod uwagę: chwytliwość, produkt, przejścia, zespoły, zasoby i etap promocji. Chociaż istnieje kilka czynników, które należy wziąć pod uwagę, przeanalizowanie każdego z nich gwarantuje, że konfigurujesz witrynę w taki sposób, aby osiągnąć najlepsze wyniki - a wszystko to przy jednoczesnym dodawaniu wartości dla użytkowników, do których kierujesz reklamy.

Ważną rzeczą, na którą należy zwrócić uwagę w roadmapie, jest to, że każdy z wymienionych powyżej tematów - taki jak odbiorcy, wartość itd. - wszyscy muszą przejść przez cykl sprintu, który ma miejsce na etapie ciągłego doskonalenia. Na przykład, jeśli wybierzemy „wartość'' z góry, musi ona przejść przez cykl planowania, budować, uczyć się i przenosić, aby można było wdrożyć elementy o dużym wpływie, skonfigurować eksperymenty w celu przetestowania wpływu, a następnie przejrzeć wyniki i opublikować swoje ustalenia.

Następnie przechodzisz do następnej rzeczy, na której należy się skupić, czyli użyteczności, a następnie powtarzasz ten proces. W ten sposób optymalizujesz każdy etap hierarchii planu wydajności witryny GDD.

Na etapie Roadmapy musisz skupić się na temacie, obszarze zainteresowania oraz taktyce. Każdy element jest zagnieżdżony pod poprzednim, co tworzy drzewo decyzyjne. Temat to ukierunkowany sposób myślenia, którego zespół powinien używać do przemyślenia tworzenia i optymalizacji witryny internetowej.

W tym miejscu do gry wchodzą tematy z fazy 2.2. Każdy temat w planie działania ma inny obszar zainteresowania i ma jedną metrykę pokazującą postęp, nazywaną metryką fokusu. Wszystkie pomysły, listy życzeń i sposób nadawania priorytetów elementom powinny być skoncentrowane na poprawie tej konkretnej metryki fokusu. Aby to zrobić, musisz zastosować określoną taktykę. Są to działania, które możesz wdrożyć, aby na nią wpłynąć.

Trzy tematy, którym się teraz przyjrzymy: to Ustalenia, które skupiają się na zbiorze informacji, odbiorcach i wartościach. Optymalizacja, która koncentruje się na użyteczności, CRO i personalizacji, oraz Rozwój - z produktem, drogą konsumenta i zespołami jako obszarami zainteresowania.

7

Ustalenia

Co to jest?

Ustalenia dotyczą podstawowych, fundamentalnych działań, które musisz wykonać, gdy tworzysz coś nowego. W tym przypadku jest to Twoja witryna i jest to typowy motyw wybierany bezpośrednio po uruchomieniu jakichkolwiek większych inicjatyw dotyczących witryn.

Co dzieje się w temacie Ustaleń?

Musisz zacząć od skompletowania wszystkich ważnych elementów, które nie były wystarczające przy pierwszym uruchomieniu witryny. Następnie zachęca się ludzi do angażowania się w witrynę internetową, tak aby Twój zespół mógł rozpocząć zbieranie danych i informacji zwrotnych w celu analizy i wprowadzenia kluczowych, wpływowych zmian. Na koniec sprawdź, czy zaangażowani użytkownicy naprawdę dbają o to, co stworzyłeś i znajdują wartość w tym, co stworzyłeś. Jeśli tak, to świetnie. Jeśli nie, nadszedł czas, aby ponownie dokonać oceny wraz ze swoim zespołem i zdecydować, co może zwiększyć wartość.

Obszar skoncentrowany na zbiorze informacji: buduj elementy o dużym wpływie, które są łatwe do wykonania bezpośrednio po uruchomieniu.

Obszar skoncentrowany na odbiorcach: zbuduj spójny i przewidywalny przypływ nowych, dobrze dopasowanych gości witryny, aby zbierać dane i opinie, co pozwoli na uzyskanie szybkich wyników.

Obszar skoncentrowany na wartości: przyjrzyj się wszystkim głównym elementom witryny, w tym podstronom lub sekcjom, aby zobaczyć, czy pomagają one rozwiązać problemy użytkowników i zapewniają wartość w nadzwyczajny sposób.

Optymalizacja

Co to jest optymalizacja?

Optymalizacja obraca się wokół wrażeń użytkownika i wydajności Twojej nowej witryny internetowej dla firmy. Wszystko sprowadza się do analizy statystyk i danych, które zbierasz, gdy w witrynie jest coraz więcej użytkowników. Pozwala to na dokonanie odpowiednich zmian na etapie ciągłego doskonalenia.

Co się dzieje w temacie Optymalizacji?

Musisz tutaj skupić się na UX i wartości dla użytkownika, a następnie powoli i ostrożnie integrować przyjazne dla użytkownika sposoby interakcji z użytkownikami i pielęgnowania ich w celu osiągnięcia celów biznesowych.

Obszar skoncentrowany na użyteczności: upewnij się, że Twoja witryna jest intuicyjna, zachęcająca i łatwa w użyciu, aby pomóc użytkownikom w rozwiązywaniu ich problemów.

Obszar skoncentrowany na CRO: wyeliminuj punkty tarcia i zmniejsz liczbę kroków między wejściem użytkownika na ścieżkę i zakończenie zdarzenia konwersji na końcu ścieżki.

Obszar skoncentrowany na personalizacji: zapewnienie trafnego doświadczenia dla każdego użytkownika lub segmentu użytkowników, aby upewnić się, że otrzymują oni z Twojej witryny doskonałe wrażenia spełniające ich potrzeby.

Rozwój

Co to jest?

Rozwój polega na myśleniu z szerszej perspektywy i znajdowaniu kreatywnych sposobów na zwiększenie wpływu witryny na użytkowników i całą firmę. Jeśli jesteś firmą, która chce się szybko rozwijać i masz do tego zasoby, możesz nawet mieć dedykowany zespół, który całkowicie skupi się na motywie Rozwoju.

Co się dzieje w temacie Rozwoju?

Jest to najczęściej odwiedzany temat spośród wszystkich trzech. Dzieje się tak, ponieważ Twoja witryna z czasem staje się bardziej dojrzała i wymaga ciągłych zmian. Na przykład musisz uruchomić w swojej witrynie nowe cyfrowe produkty internetowe. Musisz dowiedzieć się, jak zwiększyć wartość dla użytkowników, a także znaleźć kilka kreatywnych sposobów korzystania z witryny przez firmę, które pomogą innym działom w osiągnięciu ich własnych, konkretnych celów.

Obszar skoncentrowany na produkcie: wprowadzaj nowe cyfrowe produkty internetowe, które są tak cenne, że użytkownicy są skłonni za nie zapłacić, ale oferujesz dostęp za darmo.

Obszar skoncentrowany na poruszaniu się: znajdź nowe sposoby wykorzystania witryny do zwiększania wartości dla użytkowników i celów biznesowych na nowych etapach poruszania się po stronie.

Obszar skoncentrowany na zespole: użyj witryny internetowej, aby pomóc innym zespołom w całej organizacji w skalowaniu i osiąganiu własnych celów.

Ważna wskazówka:

Ważną wskazówką, którą należy wziąć pod uwagę, jest poświęcenie się tematowi przez co najmniej trzy miesiące. Jeśli zmieniasz motywy zbyt często, znacznie trudniej jest odkryć jakiekolwiek znaczące informacje dla użytkowników i zbudować trakcję w jakimkolwiek określonym kierunku. Więc trzymaj się jednego tematu przez co najmniej trzy miesiące, ale najlepiej około sześciu do dziewięciu miesięcy, jeśli jesteś w stanie poradzić sobie z takim obciążeniem pracą.

Z drugiej strony nie ma nic złego w ciągłej pracy nad witryną, ale tylko wtedy, gdy nadal analizujesz wyniki i dane, aby wprowadzać dalsze zmiany.

Łączenie Roadmapy wydajności witryny

Chociaż Roadmapa jest ułożona w określonej kolejności, aby dopasować ją do ewolucji Twojej witryny, nie jest to dokładnie liniowa ścieżka, ponieważ z czasem możesz poruszać się lub powracać do tematów i obszarów zainteresowania. To płynna struktura i jest bardzo prawdopodobne, że w miarę jak Twoja witryna ewoluuje z biegiem czasu, wrócisz do obszarów, które już ukończyłeś.

Jak podkreślono wcześniej, decyzja o tym, jak przejść przez Roadmapę, powinna zawsze zależeć od danych, celów biznesowych i otrzymywanych opinii. Pamiętaj, że główne dane będą różne dla każdej firmy i wyjątkowej sytuacji lub branży, w której się znajdujesz. Jednak Roadmapa jest nadal świetnym punktem wyjścia, na którym może budować każda firma.

Jest to pomocna struktura, która pomaga wybranemu przez Ciebie strategowi, pomóc zespołowi zbudować witrynę internetową o najwyższej wydajności, która zadowoli użytkowników i przyspieszy rozwój Twojej firmy.

Narzędzia potrzebne do rozpoczęcia pracy z GDD

Czego potrzebujesz, aby rozpocząć pracę z GDD

Oczywistym pierwszym krokiem jest skupienie się na projektowaniu napędzanym wzrostem. Jeśli wiesz, że jesteś gotowy porzucić tradycyjną metodę projektowania stron internetowych, możesz wykonać kilka czynności na wczesnym etapie, aby przejście było znacznie płynniejsze.

Certyfikaty: pierwszy krok jest prawdopodobnie najważniejszy, a mianowicie musisz ukończyć kurs i uzyskać certyfikat GDD, abyś mógł jak najlepiej zrozumieć czym jest GDD, a także każdy etap związany z jego metodologią.

Ktokolwiek w Twojej firmie lub zespole będzie zaangażowany w GDD, powinien wcześniej uzyskać ten certyfikat. Ma to kluczowe znaczenie, ponieważ ważne jest, aby wszyscy zrozumieli ten proces, zanim nadejdzie czas na tworzenie i optymalizację witryny. Przynajmniej upewnij się, że Twoi marketerzy, projektanci i programiści mają certyfikat GDD.

Aktualne Buyer Persony: upewnij się, że dobrze rozumiesz, kogo chcesz przyciągnąć do swojej witryny. Nawet jeśli masz już gotowe bumer persony, upewnij się, że są one aktualne i zawierają zaktualizowane cele, słabe punkty i inne problemy, które próbujesz rozwiązać. Używanie przestarzałej persony kupującego z niewystarczającymi informacjami nie pomoże zwiększyć wyników w Twojej witrynie.

Odwiedzający: aby GDD działało efektywnie, konieczne jest, aby Twoja witryna miała odpowiednią liczbę odwiedzających. Celem tej metody jest zawsze ulepszanie strony internetowej poprzez analizę danych użytkowników. Ale jak to możliwe, skoro na początku nie ma wystarczającej liczby użytkowników?

Na przykład posiadanie tylko 500 odwiedzających Twoją witrynę, nie daje pełnego obrazu tego, co im się podoba, a co nie. Dla porównania, posiadanie ponad 3000 - 5000 odwiedzających, daje więcej niż wystarczająca ilość danych do analizy. Dysponując większą ilością danych, możesz znacznie skuteczniej ulepszać swoją witrynę.

GDD Dashboard: Pomyśl o panelu GDD jako o centrum, w którym wszystko zaplanujesz. To arkusz kalkulacyjny, który pokazuje, że każdy aspekt Twojej nowej witryny jest testowany, optymalizowany i powtarzany. Jeśli będziesz próbować dokumentować to wszystko wielokrotnie, może to być zarówno wyczerpujące, jak i trudne do udokumentowania. Zamiast tego Pulpit nawigacyjny GDD jest najkorzystniejszym punktem wyjścia, który segmentuje elementy działań według priorytetu, postrzeganego wpływu, miernika celu, ukierunkowania ścieżki, wysiłku wymaganego od twoich zespołów, wskaźników KPI i wielu innych.

8

Narzędzia: aby zbudować skuteczny zestaw narzędzi, potrzebujesz narzędzi do wdrożenia. Może to być wszystko, od programów po software do zainstalowania. Jednak kiedy nadejdzie czas, aby wybrać narzędzia do projektowania i optymalizacji witryn internetowych, nie oznacza to, że posiadanie wielu narzędzi przyniesie korzyści. Czasami mniej znaczy więcej, ponieważ dodanie większej ilości danych może spowodować, że dane staną się bardziej chaotyczne.

Jeśli tak się stanie, Twój zespół będzie mniej wydajny, a strony internetowe mogą spowolnić. Typy narzędzi, które powinieneś rozważyć, obejmują:

  • Narzędzia do współpracy zespołowej
  • System zarządzania projektami
  • System zarządzania zawartością
  • Badania i testy użytkowników
  • Eksperymentowanie

Tworzenie GDD Tool Stack, czyli „zestawu narzędzi”

Tool Stack to termin powszechnie używany w GDD. Służy do opisania integracji kilku narzędzi, których będziesz używać razem, aby osiągnąć lub przekroczyć swoje zamierzone cele. Ważną rzeczą, którą należy wziąć pod uwagę w przypadku zestawu narzędzi, jest to, że integracja grupy narzędzi przyniesie znacznie większą wartość niż użycie każdego narzędzia osobno.

Istnieją dwa główne powody, dla których wybór odpowiednich narzędzi jest ważny dla sukcesu projektowanej witryny internetowej. Po pierwsze, wybór odpowiednich narzędzi w Tool Stack zwiększa zdolność zespołu do osiągania wyników w sposób, który wcześniej nie był możliwy.

Korzystanie ze zintegrowanego zestawu narzędzi pozwala uzyskać nowe informacje na temat zachowań użytkowników podczas gromadzenia odpowiednich typów danych i pobierania ich z wielu źródeł. Dzięki pojedynczym narzędziom dane mogą stać się mniej wydajne, a zrozumienie prawdziwych danych do analizy jest niemożliwe.

Dzięki zintegrowanemu zestawowi narzędzi w przeciwieństwie do pojedynczych narzędzi, możesz przechowywać wszystkie dane w jednym scentralizowanym obszarze, dzięki czemu możesz sprawić, że dane będą bardziej przydatne, podczas gdy Twój zespół będzie miał znacznie lepsze zrozumienie, które dokładnie działania przynoszą wyniki dla Twojego biznesu. Dzięki temu znacznie łatwiej jest zbudować i zoptymalizować witrynę, aby generowała więcej takich działań.

Drugim powodem, dla którego warto wdrożyć zestaw narzędzi, jest to, że pomaga on znacznie szybciej uzyskiwać wyniki. Zamiast zatrudniać więcej osób do wykonania pracy i wypłacać pieniądze, które można wykorzystać gdzie indziej, oprogramowanie i technologia mogą pomóc usprawnić, zautomatyzować i uprościć ten proces. Pozwala to Twojemu zespołowi wykonać więcej pracy w krótszym czasie.

Zanim zdecydujesz się na narzędzia, których chcesz użyć, musisz zanotować cele, które próbujesz osiągnąć, a także funkcje potrzebne do ich osiągnięcia. Nim kupisz jakiekolwiek narzędzie do swojego zestawu narzędzi, zadaj sobie pytanie, czy może ono pomóc Tobie, Twojej firmie, jej rozwoju i osiągnięciu celów, zapewniając:

  • Poprawę współpracy i wydajności
  • Tworzenie, zarządzanie i rozwijanie treści
  • Zrozumienie zachowań użytkowników
  • Przekształcanie spostrzeżeń w eksperymenty
  • Wpływ na wszystkie działy, aby napędzać ogólny rozwój biznesu

Gdy masz pewność, że dane narzędzia są pomocne we wszystkich tych obszarach, jesteś w znacznie lepszej sytuacji, jeśli chodzi o ich zakup. Kiedy szukasz narzędzi do wykorzystania, rozważ podzielenie ich na podsekcje. Spójrz na niektóre z poniższych przykładów, aby zainspirować się do stworzenia swojego Zestawu narzędzi zawierających popularne i przydatne programy.

Praca drużynowa

GDD Dashboard: GDD Dashboard to narzędzie, które pomaga strategowi śledzić wydajność, planować kwartalny temat, skupić się na sprintach, a także zarządzać i ustalać priorytety działań na liście życzeń.

9

Slack: Slack to oprogramowanie do współpracy i komunikacji zespołowej. To narzędzie pomaga tworzyć szybszą i lepszą komunikację, która zwalcza liczbę niepotrzebnych spotkań i e-maili poprzez zmniejszenie ich częstotliwości. Możesz zapraszać do Slacka zespoły, udziałowców, kierownictwo, a nawet klientów, aby sprawy toczyły się znacznie szybciej.

Google Docs: Dokumenty Google to doskonały sposób na współpracę i przechowywanie dokumentów w chmurze Google, do którego mają dostęp wszyscy członkowie Twojego zespołu. Korzystne może być również wdrożenie wspólnego dysku w celu zaoszczędzenia czasu.

System zarządzania zawartością

Dla GDD niezawodny i elastyczny CMS ma kluczowe znaczenie, ponieważ pomaga w aspekcie rozwoju Twojej firmy i strony internetowej. Przykładem idealnego CMS jest HubSpot, ale myśląc o systemie CMS, który pomoże Ci tworzyć niezwykłe treści, warto również pomyśleć o kilku konkretnych aspektach.

W jaki sposób CMS może pomóc w opracowaniu solidnej strategii treści? Nie chodzi tylko o tworzenie treści. Chodzi również o zrozumienie, jak dostarczać właściwe rodzaje treści właściwym osobom we właściwym czasie.

Czy system CMS usprawnia przepływ pracy Twojego zespołu, aby pomóc Ci w tworzeniu lepszych treści? Musisz ocenić, jak intuicyjny i wydajny jest CMS i czy umożliwia Twojemu zespołowi tworzenie możliwie najlepszych treści.

Czy CMS obsługuje Twoje podstawowe wymagania techniczne? Najlepsze systemy CMS będą elastyczne i będą oferować głębokie opcje integracji umożliwiające powiązanie innych narzędzi.

W jaki sposób CMS wspiera międzynarodowe doświadczenia użytkowników i rozwój treści? To duży problem dla marketerów na całym świecie, ponieważ wielojęzyczne i międzynarodowe treści czasami odgrywają dużą rolę w sukcesie każdej witryny internetowej.

Badania i testy użytkowników

Hotjar: Hotjar to kompleksowe narzędzie badawcze, które zapewnia wgląd w interakcje użytkowników z Twoją witryną. Narzędzie zawiera również miernik „kliknij i przewiń'', nagrania użytkowników, przesuwane kwestionariusze na stronie, raportowanie lejków i wiele więcej. Hotjar to przydatne narzędzie do tworzenia i optymalizacji witryny za pomocą GDD. Integruje się również z systemem CMS, takim jak HubSpot, w którym można przesyłać dane do scentralizowanych rekordów kontaktów. Gdy masz te ważne dane behawioralne przechowywane w rekordach użytkowników, możesz wykorzystać te spostrzeżenia i możliwości do generowania wyników biznesowych i wartości użytkowników.

Lucky Orange to kolejne narzędzie podobne do Hotjar. Jest jednak między nimi jedna zasadnicza różnica. Dzięki Hotjar oraz HubSpot Service Hub możesz zaimplementować NPS - wskaźnik Net Promoter Score - który jest używany do oceny lojalności relacji z klientami firmy za pomocą regularnej ankiety. W Lucky Orange nie ma możliwości zaimplementowania ankiety NPS, więc nie możesz zmierzyć liczby lojalności za pomocą tego narzędzia.

Google Analytics: Google Analytics to narzędzie do śledzenia i raportowania, którego należy używać do pomiaru wydajności witryny internetowej i zachowania użytkowników. Nie warto jednak po prostu zainstalować Google Analytics. Zamiast tego warto zainwestować w skonfigurowanie i dostosowanie narzędzia Analytics oraz zintegrowanie go z dowolnym innym narzędziem, z którego korzystasz, oraz dokonanie pomiarów przed przystąpieniem do testowania.

Google Analytics w GDD

Zoom: Zoom to nieszablonowe, ale przydatne narzędzie, którego można używać do badań. To platforma wideokonferencyjna, której możesz używać do prowadzenia i nagrywania wywiadów z użytkownikami, a nawet testów użytkowników. Chociaż jest to bardziej proste narzędzie niż te wymienione powyżej, czasami wywiady z prawdziwymi użytkownikami mogą być najlepszym sposobem na ich zrozumienie.

Eksperymentowanie

Testy A / B: Przeprowadzanie testów dzielonych to dobry sposób na sprawdzenie swojej hipotezy i zrozumienie zachowania użytkownika. Jeśli zdecydujesz się na przykład skorzystać z HubSpot CMS, to ma on już wbudowane testy A / B gotowe do użycia we wszelkich testach.

Google Analytics: narzędzie Google Analytics może być również używane do eksperymentowania. Możesz używać tego narzędzia do mierzenia zmian w zachowaniu użytkowników w czasie, korzystając z takich funkcji, jak śledzenie zdarzeń i raportowanie kohort.

System zarządzania projektami

Ważne jest, aby wdrożyć system zarządzania projektami agile, który może być używany jako część GDD. Umożliwia wszystkim w Twoim zespole podjęcie działań, a jednocześnie przyspiesza proces, aby szybciej uzyskiwać wyniki. Niektóre z systemów zarządzania projektami, którym możesz chcieć się przyjrzeć, obejmują:

  • Jira
  • Monday
  • Asana
  • Basecamp
  • Accelo

Wszystko sprowadza się do narzędzi, które pomogą napędzać rozwój biznesu. Zatem upewnij się, że decydujesz się używać i inwestować w narzędzia, które okażą się najlepszym rozwiązaniem dla ogólnego rozwoju firmy.

Korzystanie z GDD w HubSpot

Dlaczego potrzebny jest skuteczny system zarządzania treścią dla GDD

Chociaż GDD może wydawać się idealnym rozwiązaniem, aby wyeliminować przeszkody, zmniejszyć koszty i wszystkie inne problemy, które przyniosło tradycyjne projektowanie stron internetowych, niezawodny CMS jest niezbędny. Bez systemu CMS z wystarczającymi narzędziami, które pomogą Ci się rozwijać, Twoja witryna nie pomoże użytkownikom i nie osiągniesz celów biznesowych.

Wybrany przez Ciebie system CMS jest Twoim centralnym ośrodkiem zajmującym się marketingiem i GDD. Tradycyjnie skupiano się na tworzeniu treści i zarządzaniu nią. Teraz ważniejsze niż kiedykolwiek jest znalezienie systemu CMS, który umożliwia zorientowanie na użytkownika i oparte na danych podejście do rozwoju, ponieważ branża wciąż zmienia sposób myślenia witryny w kierunku kluczowego dla rozwoju całej firmy.

Używany system CMS nie może też być całkowicie skoncentrowany na GDD. Pamiętaj, że projektowana przez Ciebie witryna ma pomóc każdemu działowi i zespołowi w Twojej firmie osiągnąć ich cele. Tak więc system CMS, z którego korzystasz, musi umożliwiać całej firmie tworzenie treści, zarządzanie nimi i ich rozwijanie, aby marketerzy mogli napędzać ogólny rozwój firmy.

Dlaczego warto korzystać z HubSpot w GDD

HubSpot to prawdopodobnie najskuteczniejszy CMS, który może i powinien być używany w GDD. Możesz kodować i projektować prawie wszystko w CMS HubSpot. Możesz również tworzyć i projektować dodatkowe podstrony w eCommerce oraz integrować dane, niezależnie od tego, czy jest to zawartość oparta na danych do e-commerce z Shopify lub dowolnych systemem eCommerce (poprzez integrację eCommerce Brigde).

CMS HubSpot ma edytor wizualny, a także IDE do kodowania. Kod IDE umożliwia programistom kontynuowanie pracy w kodzie i tworzenie wszystkich złożonych elementów, do których są przyzwyczajeni. Z drugiej strony edytor wizualny jest niezwykle korzystnym narzędziem dla marketerów, ponieważ może pomóc w tworzeniu, aktualizowaniu i optymalizowaniu treści bez konieczności rozpraszania programistów, polegając na nich przy każdej zmianie potrzeb Twojej witryny.

Oprócz tego HubSpot CMS jest hostowany w chmurze. Oznacza to, że strony internetowe, które projektujesz za pomocą tego CMS, są nie tylko bezpieczne i szybkie, ale strona internetowa zawsze będzie dostępna online - zabezpieczona przed jakimkolwiek włamaniem lub atakiem. Poza tym jest zawsze aktualna. To pozwala Tobie i Twojemu zespołowi skupić całą swoją energię na rozwoju Twojej witryny i firmy, w przeciwieństwie do innych problemów zewnętrznych.

Narzędzia HubSpot CMS zapewniające wzrost oparty na danych

HubSpot CMS został specjalnie zaprojektowany do napędzania rozwoju biznesu, a nie tylko do tworzenia i zarządzania dowolną zawartością. To, co odróżnia ten CMS od innych i jest popularną opcją, polega na tym, że CMS HubSpot pozwala zebrać wszystkie dane użytkowników i firm w jednym scentralizowanym miejscu, dzięki czemu możesz zobaczyć niezwykle szczegółowy obraz każdego użytkownika. Obejmuje to, kim są, firmę, dla której pracują, rzeczy, którymi są zainteresowani, każdą interakcję, jaką mogli kiedykolwiek mieć z Twoją firmą, i nie tylko.

Pobrane stąd dane mogą być następnie wykorzystane przez wszystkie inne dostępne narzędzia rozwojowe, które są natywnie wbudowane w imponujący HubSpot CMS. Ponieważ wszystkie te narzędzia wypychają i pobierają dane z tego samego źródła, istnieją sposoby na osiągnięcie wyników i wzrostu, których nie można osiągnąć w przypadku innych systemów CMS.

Niektóre z narzędzi rozwojowych wbudowanych w CMS, które wykorzystują dane użytkowników w unikalny sposób, obejmują:

Oś czasu zaangażowania użytkownika: Możesz zobaczyć, jak wszystkie Twoje kontakty angażują się i wchodzą w interakcję z Twoją witryną. Dzięki temu narzędziu zyskujesz głębsze zrozumienie swoich użytkowników i możesz podejmować znacznie lepsze decyzje, obserwując dokładnie, w jaki sposób każdy użytkownik wchodzi w interakcję z Twoimi treściami. Możesz także wykorzystać integracje, aby zobaczyć, jak zaangażowani są Twoi użytkownicy.

Personalizacja dla odwiedzających: wiemy już, że użytkownicy są różni, więc Twoja witryna nie jest dostosowana do wszystkich. Możesz stworzyć spersonalizowaną stronę internetową pod kątem określonych zachowań użytkowników, segmentów, a nawet person. HubSpot Smart Content umożliwia personalizację na podstawie dowolnego pola w bazie danych kontaktów wraz z warunkami, takimi jak urządzenie i lokalizacja.

HubSpot Forms: GDD polega na zbieraniu danych i opinii użytkowników, aby pomóc w podejmowaniu decyzji i poprawianiu wyników. Korzystanie z narzędzia takiego jak HubSpot Forms umożliwia bezproblemową konwersję anonimowych odwiedzających witrynę internetową w potencjalnych klientów za pomocą potężnych formularzy online z progresywnym profilowaniem i inteligentnymi polami. Poza tym tak naprawdę nie potrzebujesz doświadczenia technicznego.

Platforma internetowa: Zamiast skupiać się na aktualizacjach i utrzymaniu witryny, narzędzie Website Platform pozwala skupić się na poprawie wyników. Narzędzie HubSpot Website Platform zostało stworzone, aby umożliwić Ci spędzanie czasu na ulepszaniu Twojej witryny internetowej, zamiast tracić cenny czas na aktualizowanie wtyczek.

Narzędzia automatyzacji: Narzędzia automatyzacji HubSpot umożliwiają stworzenie chwytliwej witryny internetowej, która przyciąga z powrotem odwiedzających. Narzędzia do automatyzacji pomagają w ciągłym zachęcaniu odwiedzających do ponownego odwiedzania Twojej witryny i angażowaniu ich w to.

Atrybucja i raportowanie zdarzeń: to narzędzie umożliwia śledzenie wszystkich kluczowych wskaźników z tej samej platformy. Oznacza to, że możesz skrócić pętlę opinii na temat GDD i ulepszyć cały marketing. W tym celu dowiadujemy się, które strony lub zdarzenia niestandardowe wpływają na przychody i konwersje, a które nie.

CTA Builder: Korzystając z CTA Builder z HubSpot, możesz przekształcić więcej odwiedzających w kwalifikowanych potencjalnych klientów za pomocą wezwań do działania, które możesz personalizować, testować i analizować. Są łatwe w tworzeniu, wyglądają profesjonalnie i nie potrzebujesz też żadnego doświadczenia technicznego, więc możesz pomóc zamienić każdy fragment treści w bramę do konwersji. Możesz nawet przeprowadzić testy A / B, aby utworzyć odmiany każdego wezwania do działania, aby upewnić się, że osiągają lepsze wyniki niż pozostałe.

Czat z harmonogramem spotkań: dzięki HubSpot możesz wdrożyć funkcje czatu na żywo w swojej witrynie. Dzięki temu możesz łączyć się z odwiedzającymi witrynę w czasie rzeczywistym, dzięki czemu możesz konwertować więcej potencjalnych klientów, sfinalizować więcej transakcji i zapewnić znacznie lepsze wsparcie swoim klientom. W rzeczywistości możesz pójść o krok dalej i wyeliminować planowanie spotkań w obie strony. Możesz także planować dowolne spotkania, aby Twój zespół pozostał produktywny.

To tylko niektóre z narzędzi opartych na danych, które zapewnia CMS HubSpot, dzięki czemu jest to idealna platforma dla GDD. Niektóre inne obejmują:

  • Narzędzie do tworzenia Landing Page
  • Narzędzie do blogowania
  • Narzędzie SEO na stronie
  • Analityka internetowa
  • Raportowanie
  • Narzędzie planowania strategii treści
  • Przepływy leadów

CMS HubSpot jest również bezpośrednio połączony ze wszystkimi innymi produktami HubSpot. Obejmuje to narzędzia marketingowe, CRM, narzędzia sprzedażowe, narzędzia do automatyzacji i narzędzie sukcesu klienta. Ważne jest, aby pamiętać, że wszystkie narzędzia działają na podstawie tych samych danych kontaktowych użytkowników i wzajemnie się uzupełniają, aby przyspieszyć rozwój firmy.

Celem każdej utworzonej witryny będzie z pewnością podniesienie świadomości, konwersja potencjalnych klientów, a nawet zwiększenie przychodów. Jest więc jasne, jak powyższe narzędzia mogą pomóc w rezygnacji z tradycyjnej metody i wdrożeniu HubSpot CMS do podejścia GDD.

GDD i Inbound

Jak GDD i Inbound marketing współpracują ze sobą

Aby w pełni wykorzystać wysiłki marketingowe witryny, należy połączyć inbound marketing z GDD. Jeśli zastanowisz się nad tym głębiej, inbound marketing zawiera wszystkie kluczowe elementy potrzebne do przyciągnięcia użytkowników do Twojej witryny. Z drugiej strony, GDD jest zajęty zajmowaniem się wszystkimi mechanikami za kulisami, które pomogą uczynić twoich użytkowników tak lojalnymi, jak to tylko możliwe, dzięki doskonale dostosowanej stronie internetowej.

Kiedy myślisz o metodologii inbound i o tym, co próbuje się osiągnąć na każdym etapie, łatwo jest zobaczyć, gdzie właściwie pasuje GDD (wskazówka: jest na każdym etapie). Na przykład na etapie Pozyskiwanie tworzysz strategię, która pomoże zwiększyć ruch w Twojej witrynie. Będziesz już wiedzieć, co obejmuje etap strategii GDD, zanim uruchomisz tę niezwykle ważną witrynę Launch Pad.

Na etapie konwersji w metodologii inbound chodzi o wdrożenie GDD w celu optymalizacji konwersji w witrynie, co prowadzi do generowania większej liczby potencjalnych klientów. To idealny moment, aby zobaczyć, w jaki sposób witryna jest używana, jakie problemy napotykają Twoi użytkownicy, co możesz usunąć i przejrzeć pozycje z listy życzeń, aby zobaczyć, co można dodać, aby pomóc w zdobyciu większej liczby potencjalnych klientów.

Kiedy jesteś na końcowym etapie metodologii inbound, najważniejsze jest zadbanie o zebrane leady (potencjalnych klientów) i przekształcanie ich w klientów. Cały czas podkreślaliśmy, jak ważna jest analiza danych, aby wpłynąć na przyszłe zmiany, które wprowadzisz w swojej witrynie. W tym przypadku możesz wprowadzać te zmiany po ustaleniu priorytetów pozycji z listy życzeń, zakładając zasadniczo, czego Twoim zdaniem użytkownik oczekuje od witryny internetowej, co zmieni go z użytkowników w klientów.

Kiedy już to zrobisz, jesteś na etapie Zachwycenia klienta (Delight) w metodologii Inbound Marketingu. Teraz wiesz, co działa, gdy zadowolenie klienta prowadzi do powtarzających się i nowych transakcji. W tym miejscu nieustannie ulepszasz swoją witrynę internetową, aby za każdym razem wprowadzać nowe zmiany, odwołując się do listy życzeń z priorytetami i sprawdzając, jakie korzyści odniosą użytkownicy i firma.

To nie jedyne sposoby, w jakie Growth-Driven Design i Inbound Marketing pomagają sobie nawzajem.

Wykorzystanie GDD może również pomóc w usprawnieniu przejść kupującego. Firmy, które nie generują odpowiedniej ilości ruchu w sieci i potencjalnych klientów, prawdopodobnie nie mają dogłębnego zrozumienia drogi kupującego, ale w przypadku GDD nie stanowi to poważnego problemu. W podejściu GDD możesz polegać na metrykach witryny, aby zrozumieć ścieżki konwersji, które zmieniają użytkowników w klientów, a nawet to, co ich zniechęca. Dzięki temu możesz udoskonalać treści, dzięki lepszemu zrozumieniu drogi kupującego.

Możesz także ulepszyć bramy konwersji. Na przykład zawsze możesz ulepszyć takie rzeczy, jak strony docelowe, wezwania do działania i nie tylko, korzystając z GDD. Oznacza to, że możesz określić najbardziej efektywne formy konwersji przed wprowadzeniem tych zmian w całej witrynie. Dzięki ciągłemu testowaniu, wprowadzaniu zmian i ponownym testowaniu zawsze jesteś w stanie zoptymalizować pod kątem idealnego klienta.

To naturalne, że każda firma odkrywa problemy po uruchomieniu witryny. Sposób, w jaki GDD pomaga w inbound marketingu, polega na tym, że marketerzy mogą wykorzystać GDD do szybkiego wprowadzenia tych ważnych zmian w celu usunięcia wąskich gardeł, aby nie utknąć ze szkodliwymi przeszkodami, które mogą powstrzymać potencjalne konwersje.

Dzięki dostawcom takim jak HubSpot firmy takie jak Twoja mogą oferować użytkownikom inteligentne treści, a jeśli korzystasz z GDD, zawsze możesz dopracować swoją ofertę inteligentnych treści na podstawie wskaźników marketingowych. Nadzorując wszystkie materiały, z których korzystają Twoi klienci, zyskujesz znacznie głębsze zrozumienie drogi kupującego. Oprócz tego GDD pomaga Ci zawsze ulepszać to, co oferujesz swoim potencjalnym klientom i innym użytkownikom, którzy są powracającymi gośćmi.

Zarówno GDD, jak i Inbound Marketing zapewniają, że Twój zespół nie będzie tkwił w tej samej awarii witryny przez wiele miesięcy. Wdrażając obie „nowe koncepcje” w swojej strategii marketingowej, możesz zastosować statystyki, dzięki czemu zawsze będziesz się doskonalić.

Wskazówki do rozważenia

Aby przyciągnąć idealnych klientów do nowej witryny, należy wziąć pod uwagę pewne czynniki. Jest to możliwe dzięki połączeniu inbound marketingu i Growth-Driven Design.

Design

Design jest kluczowym elementem. Funkcjonalność to także ważny czynnik, który należy wziąć pod uwagę, jednak najważniejsze jest, aby projektowana witryna zarówno wyglądała profesjonalnie, jak i była jednocześnie atrakcyjna dla Twoich idealnych klientów. Pomyśl o użyciu prostych projektów z łatwą nawigacją, aby uniknąć dezorientowania użytkowników. Upewnij się też, że strona ładuje się szybko. To bardzo ważne.

Pomyśl o wyglądzie mobilnym

Twoja nowa witryna może wyglądać niesamowicie na komputerze, ale musi wyglądać równie atrakcyjnie na urządzeniu mobilnym. Można się spierać, czy użytkownicy będą bardziej skłonni do korzystania z telefonów do przeglądania Twojej witryny czy raczej z komputera, ale pozostawienie dobrego wrażenia jest kluczowe. Upewnij się, że tekst jest łatwy do odczytania, nic nie jest sklejone i pamiętaj o dobrym designie. Jeśli nie wygląda to dobrze, użytkownicy mobilni nie zawahają się, aby kliknąć Zamknij.

Umiejscowienie CTA

Może się to wydawać oczywiste, ale nawet taki drobny szczegół może wiele zdziałać. Pomyśl o wezwaniu do działania, które może przyciągnąć uwagę Twojego idealnego klienta - oznacza to zarówno jego dobry projekt, jak i miejsce, w którym umieścisz je w witrynie. Pamiętaj, zachowaj spójność.

Niech twój przekaz będzie jasny i zwięzły

Faktem jest, że użytkownicy odwiedzają Twoją witrynę, ponieważ zakładają, że masz zamiar rozwiązać ich problemy. Daj im treści, których szukają, daj im rozwiązanie i jasno wskaż, gdzie mogą znaleźć więcej przydatnych materiałów.

Analizuj, analizuj, analizuj

Wiele razy podkreślaliśmy, jak ważna jest analiza danych w GDD. Jest to cały sens nowego podejścia. Dokładnie przeanalizuj swoje statystyki, aby dobrze zrozumieć, co lubią, a czego nie lubią Twoi użytkownicy.

Skoncentruj się na UX

Głównym celem zarówno GDD jak i inbound marketingu jest ukierunkowanie na doświadczenia użytkownika. Im dłużej pracujesz nad stworzeniem witryny internetowej, którą warto odwiedzić, tym większe jest prawdopodobieństwo, że odniesie ona sukces.

Chcesz dowiedzieć się jak Growth-Driven Design może zwiększyć przychody Twojej firmy o 10-15%?

Umów się na bezpłatną konsultację.

Umów bezpłatną konsultację