Brief
Konsultacja online
BrandRoadmap_banner

Brand Roadmap

Stwórz z nami strategiczną roadmapę Twojej marki, która dobrze pokieruje jej przyszłością!

Plan podróży Twojej marki

Każda marka lub firma powinna mieć stworzoną (jeśli jeszcze jej nie ma) strategiczną roadmapę, która zawiera wizję, cel, wartości, kluczowe dla niej kwestie, strategię i taktykę. Ten “plan podróży” powinien również uwzględniać ideę marki, tak aby zapewnić jej realizację celów oraz spójny przekaz w punktach styku z konsumentem.

Stworzenie roadmapy, pozwoli Ci trafnie podejmować decyzje oraz określić  w jaki sposób alokować ograniczone zasoby Twojej marki, tak by wykorzystać je do pomysłów, które przyniosą najwyższy zwrot. 

Roadmapa Twojej marki do pobrania.

BrandRoadmap-baner

Przygotowana przez nas Brand Roadmap pomoże Ci świadomie i skutecznie zaplanować rozwój Twojej firmy lub marki. Uzupełnij formularz, a otrzymasz bezpłatnie szablony naszej roadmapę marki w formacie .xls, którą z łatwością uzupełnisz na swoim komputerze. 

Pobierz BrandRoadmap

Zacznij od...

Określ cel istnienia marki, czyli... start with why? 

Wiele marek czy firm często rozpoczyna (a nawet przez wiele lat prowadzi swoją działalność) koncentrując się na tym "Co robią" lub "Co robią najlepiej". Jednak, jak pisze Simon Sinek w swojej książce "Zacznij od dlaczego" , pytanie na które przede wszystkim należy sobie odpowiedzieć to „Dlaczego twoja marka istnieje?” To może być Twoja osobista motywacja, ale - jeśli jesteś właścicielem firmy - zadaj sobie pytanie - dlaczego robisz to, co robisz. Co więcej, cel istnienia Twojej marki jest potężnym narzędziem w komunikowaniu się z pracownikami oraz konsumentami, nadając Twojej marce duszy.

Określ wizję

Wizja w strategicznej podróży Twojej marki powinna odpowiadać na pytanie: „Gdzie chcielibyśmy być za...?” Postaw przysłowiowy punkt kołek w ziemi, który opisuje idealny stan Twojej marki w przyszłości. Określona wizja daje wszystkim jasny kierunek. Powinna motywować zespół oraz być napisana w sposób, który z jednej strony trochę Cię przeraża, ale za to niesamowicie ekscytuje. 

Określ wartości, jakimi się kierujesz

Odpowiedz sobie na pytanie:  „Za czym stoisz?” Twoje wartości powinny Cię prowadzić i kształtować standardy Twojej firmy czy organizacji. Powinny łączyć twoje przekonania, zachowania, oczekiwania i motywacje. A twoja marka musi konsekwentnie dostarczać każdą z określonych przez Ciebie wartości.

Jak stworzyć inspirujące mission & vision statement?

mission-vision-baner

Z naszym przewodnikiem, opracujesz deklaracje dotyczące misji i wizji, które podsumowują Twoje cele biznesowe, dobrze zakomunikują Twoje "dlaczego" oraz zainspirują Twoich konsumentów i pracowników.

Zobacz więcej

Następne kroki

Określ mierzalne cele

Twoje cele w planie strategii marki powinny odpowiadać na pytanie: „Co osiągniesz?” Mogą one obejmować zmiany w zachowaniu konsumentów, wskaźniki kluczowych programów marketingowych, docelowe wyniki na rynku, wyniki finansowe lub kamienie milowe na drodze do wizji. Wyznaczone cele pozwolą Ci na utworzeniu pulpitu nawigacyjnego oraz tablicy wyników Twojej marki

Analiza sytuacji

Przeprowadź analizę swojego biznesu, by odpowiedzieć sobie na pytanie: „Gdzie teraz jesteśmy?” Twoja analiza sytuacji powinna opierać się na danych: marketingowych - odnośnie ruchu do Twojej witryny lub eCommerce, ilości konwersji oraz ich współczynniku, danych z kanałów Social Media, zachowaniach konsumentów na Twojej witrynie oraz danych sprzedażowych -  oraz analizie zachowań konsumentów. Niestety często występującym problemem jest skuteczna agregacja tych danych w jednym miejscu lub narzędziu - tak aby móc na ich podstawie wyciągnąć wnioski. Tu z pomocą przychodzą narzędzia takie, jak Hubspot - złożone z bezpłatnego CRM'a (z możliwością budowania person zakupowych), marketing huba, huba sprzedażowego oraz huba dedykowanego obsłudze klienta - które w swoich funkcjach raportowania, pozwalają w jednym miejscu, zgromadzić dane marketingowe i sprzedażowe.

Odkryj możliwości, jakie daje Hubspot.

Zdefiniowanie kluczowych problemów

Kluczowe kwestie odpowiadają na pytanie: „Dlaczego tu jesteśmy?” Zobacz, co przeszkadza Ci w osiągnięciu wizji marki. Zadawaj pytania jako pytania, aby skonfigurować wyzwania dla strategii jako odpowiedź na każdy problem. 

POBIERZ: Kalkulator celów marketingowych

Kalkulator-celow-marketingowych-banner

Pobierz bezpłatny kalkulator celów marketingowych (w .xls do uzupełnienia na dysku Google lub pobrania na komputer). Nasz kalkulator, pozwoli Ci wyliczyć:

  • Ile potencjalnych klientów musisz wygenerować?
  • Ile ruchu do swojej strony potrzebujesz?
  • Jakie muszą być Twoje współczynniki konwersji, aby osiągnąć założone cele?
Pobierz kalkulator

Podróż strategicznie zaplanowana

Znając już swoje "dlaczego", wiedząc gdzie chcesz, aby doszła Twoja marka i jakie cele osiągnęła oraz zdając sobie sprawę co może stanąć na przeszkodzie - czas na odpowiedź na pytanie „Jak możemy się tam dostać?” - czyli przygotowanie strategii. 

Strategiczna Roadmapa Twojej marki

Kolejnym etapem podróży jest taktyka. Taktyka odpowiada: „Jak mamy to zrobić w określonych warunkach?” Taktyka oparta jest w całości na strategii, a następnie przekształca się w konkretne plany działania (np. plan contentu, akcje marketingowe, itp). Pozwala ci to określić, w jakie działania i w jakich kanałach marketingowych zainwestować, tak aby doprowadziły Cię do realizacji celów oraz przyniosły najwyższy zwrot z inwestycji (Return On Investment) i najwyższy zwrot z "wysiłku" (Return On Effort).

Nasza BrandRoadmap jest w całości oparta o metodologię Inbound Marketingu.  W części Strategia oraz Taktyka znajdziesz tam template'y, które pomogą Ci stworzyć strategię i taktykę dla Twojej marki, w tym, m.in:

  • wzór buyer persony,
  • określenie działań dopasowanych do etapu ścieżki klienta
  • wybór kanałów marketingowych oraz mierników skuteczności.

 

Gotowi do drogi? 

gotowy-baner

Jeśli chciałbyś profesjonalnie przygotować dla swojej firmy Brand Roadmapę, stworzyć strategię oraz dobrać odpowiednie, taktyczne działania - możemy ci w tym pomóc. 

Umów konsultacje